Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
uznemuma zimols
Kur uzvara

Zīmola un logotipa attīstība

Jebkurš uzņēmums attīstās, mainās, progresē. Bieži mainās arī tā vērtības, darbības virziens, iespējams, mainās tā mērķauditorija, jo gadu laikā tā vienkārši izaug un to nomaina cita. Cita mērķauditorija, ar citām prasībām un vērtībām.

Laika paliek arvien mazāk. Dienas kļūst arvien īsākas, laiks paiet ātrāk, klientu prasības mainās straujāk. Klienti kļūst aizvien prasīgāki.

Un tieši šo iemeslu dēļ līdzi laikam jāmainās ir arī zīmoliem un logotipiem.

Protams, lielajos uzņēmumos tā arī notiek – logotips mainās, mainās zīmola vērtības, un mēs to jūtam. Bieži kā patērētāji esam neizpratnē, bet tas ir tikai loģisks un saprātīgs solis.

Kas nemainās?

Bieži vien mazi un vidēji uzņēmumu piemirst mainīties un attīstīt savu logotipu un zīmolu līdzi laikam. Viņi ir ieciklējušies uz to, ka uzņēmuma logotips ir „jāiebāž” visur pašā priekšplānā, tam jābūt lielam un redzamam – citādi nekam nav jēgas.

Tad nu viņi domā, kā tagad kaut ko mainīt – tā jau cīnījušies ar zobiem un nagiem, lai logotipu kāds pamanītu. Nē! Maļam pa vecam.

Neminēšu piemērus, bet zinu ļoti daudzus uzņēmumus Latvijā, kuru logotips un zīmols – vizuālais tēls nav tā īsti mainījies jau vairāk nekā gadus desmit. Kaut gan zinu, ka šie uzņēmumi vēl mēģina ielēkt pēdējā vilciena vagonā, lai paspētu līdzi laikam un nezaudētu atlikušos klientus. Jā, atlikušos, jo ar svaigu skatu uz dzīvi, mūsdienīgu uzņēmuma vizuālo tēlu, zīmolu un logotipu tiem ļoti daudzus klientus ir „nocēluši” konkurenti.

Lai nebūtu jāpārdzīvo kultūršoks pašam savā uzņēmumā, visu laiku ir jādomā līdzi par uzņēmuma vizuālā tēla, zīmola un logotipa attīstību.

Piemērs iz dzīves

„Vanilla Travel”. Tā jau mūsdienīga, stilīga un profesionāla ceļojumu aģentūra. Ar simpātisku logotipu un vizuālo tēlu. Nu kur vēl?

Re, kur!

„Vanilla Travel” sajuta, ka viņu sniegtie pakalpojumi šajā laikā ir vēl vairāk attīstījušies. Viņi ir vieni no nozares līderiem.

Tas, ko viņi sajuta uzņēmuma attīstībā, ir:

  • Uzņēmumam nepieciešams jauns mājaslapas dizains
  • Viņi, strādājot nozarē vairākus gadus, ievēroja, kā cilvēki izvēlas ceļojumus – jāmaina arī ceļojumu piedāvājumu atspoguļošanas koncepts
  • Viņi savilka paralēles, ka plāno ceļojumus tāpat kā top mākslasdarbi – tas ir individuāls, emocionāls un aizraujošs process
  • Ceļojums ir nepārtraukta kustība

Viņiem bija pavisam skaidrs, kāds ir viņu zīmols: kādas ir tā vērtības, kā viņi to komunicē un parāda ikdienā. Tas, kas bija nepieciešams – izmaiņas vizuālajā tēlā, jo, uzņēmumam attīstoties, tā vizuālais tēls un zīmols jau bija citāds. Līdz ar to pārmaiņas gaidīja arī logotipu.

Jānis Viškers (SIA „Dripe”) piedalījās „Vanilla Travel” jaunā vizuālā tēla un logotipa izstrādē.

„Tāpat kā attīstās uzņēmums, tā pakalpojumi, līdzi ir jāattīstās uzņēmuma identitātei, tai skaitā logotipam. Arī cilvēku uzskati par to, kas ir mūsdienīgs, pieņemams un patīkams, pastāvīgi mainās, un zīmolu turētājiem tas ir jārespektē. Mākslas radīšana, piemēram, gleznošana, ir neikdienišķs process. Tajā iesaistīti vienmēr mainīgi faktori, neļaujot paredzēt gala iznākumu, kas bieži pārsteidz pašu mākslinieku. Tāpat ir ar ceļošanu – mēs alkstam izbēgt no ikdienišķā, iegrābties vēl neizzinātu emociju paletēs, lai radītu piedzīvojumus. Jā, „Vanilla Travel” zīmolā tagad ir putni! Kā gan citādi? Tieši putni visos laikos ir bijuši cilvēka iedvesmas un ilgu objekts. Savulaik likuši mums noticēt, ka arī varam celties spārnos, šie nerimstošie ceļotāji mūs atkal un atkal rosina šķērsot laika, ģeogrāfiskās un kultūru robežas.”

 

Šeit jūsu apskatei ir pieejams gala rezultāts.

Vanilla Travel logo

 

 

 

 

 

Vanilla Travel iepriekšējais logo.

vanilla-travel-logo2

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.