Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
abstract structure circuit computer cube technology business background
Kur uzvara

Rullējamās mājaslapas pret klikšķināmajām

Nu jau kādu laiku mājaslapu dizaina tendence ir parallax web design jeb tā dēvētās rullējamās lapas. Tas ir dizaina paņēmiens, kurš visbiežāk ir radīts, lai piešķirtu mājaslapai dziļuma jeb 3D efektu. Vai tas tagad ir kaut kas stilīgs un uz visiem laikiem paliekošs? Vai tikai īslaicīga un pārejoša tendence?

 

Parallax web design

Runā, ka pirmā Parallax lapa tika radīta IT nozarei tālajā 2011. gadā klienta Nike projektam “Nike Better World”. Protams, tas, ka aiz tā stāv Nike, kas, pirmkārt, ir ļoti moderns uzņēmums un, otrkārt, zināms visā pasaulē, šim trendam ļāva viegli izplatīties un būt vēl trendīgākam.
Drīz pēc tam uzņēmēji bija saskatījušies šīs lapas un gribēja tādas saviem uzņēmumiem, vai tas būtu interneta veikals, maza vai liela mājaslapa. Un dizaineri labprāt taisīja, jo tas bija kas jauns un interesants. Tomēr vai tas der visiem uzņēmumiem?

Kam der parallax web design

Lai cik stilīgs būtu parallax web design, tas neder visu veidu mājaslapām – uzņēmumiem, projektiem un pasākumiem, tomēr ir tādi projekti un uzņēmumi, kam tas ir ideāli piemērots, piemēram:

  • uzņēmumiem, kam mājaslapa ir mazāk funkcionāla, bet vairāk kalpo par vizītkarti;
  • uzņēmumiem, kas vēlas stilīgi demonstrēt savus pakalpojumus un zina, ka informācija viņu mājaslapā tiks mainīta reti;
  • mikrovietnēm – piemēram, populārs uzņēmums X ir radījis un laiž apgrozībā jaunu videokameru, kuras aprakstus, foto un video vēlas atspoguļot stilīgi; šī lapa kalpo tikai par tēla un uzziņu avotu un nav pārdošanas lapa;
  • īslaicīgiem projektiem un pasākumiem – koncertiem, festivāliem, izstādēm u. tml.

Kam neder parallax web design

Parallax web design neder visiem, kam ir svarīgs dinamisks saturs – pievienot saturu, mainīt galerijas, izvēlnes, tekstus, tiem, kas realizē interneta kampaņas, piemēram:

  • interneta veikaliem, ja vien tiem nav viena vai maksimāli piecas preces;
  • uzņēmumiem, kam ir plašs preču vai pakalpojumu klāsts;
  • uzņēmumiem, kas regulāri pievieno jaunumus, ziņas, akcijas, aktualitātes u. c.;
  • uzņēmumiem, kam ir svarīgi plaši atspoguļot saturu, strukturējot to;
  • uzņēmumiem, kam ir svarīgi būt Google meklēšanas rezultātu augšgalā.

Vai rullēšana ir jauna klikšķināšana?

Ir daudz parallax web design fanu, un viņi apgalvo, ka šāda tipa lapas ir daudz ērtāk lietot, jo nav nekur jāklikšķina. Vienkārši, rullējot uz leju, tev ir iespēja apskatīt visu informāciju, kas – pēc lapas autora domām – ir sakārtota tieši tādā veidā, kā tevi interesēs. Dažreiz šis piegājiens strādā, dažreiz ne.
Tai pašā laikā lapas rullēšana un informācijas skenēšana patur interneta lietotāju satura plūsmā – tātad notur viņa uzmanību: “Kas nākamais?” Un tā interneta lietotājs noritina uz leju it kā diezgan daudz sadaļu, turpretī, ja viņš klikšķinātu, iespējams, uzklikšķinātu tikai uz kādām divām vai trim.
Līdz ar to daudzi aizstāv jauno parallax trendu.

Parallax web design un Google attiecības

Apskatot šo jautājumu vēl citā šķērsgriezumā, atkal parādās vairākas aisberga neredzamās daļas. Šis jautājums gan attiecas uz uzņēmumiem, kas vēlas piesaistīt jaunus klientus caur savu mājaslapu, pārējos tas neskar.
Padomā tagad. Vai tev bieži ir gadījies Google meklētājā ierakstīt kādu atslēgvārdu un rezultātā saņemt informāciju stilīgā rullējamā mājaslapā? (Sponsorētie rezultāti ir cita tēma.)

Nu nē – tas nav bieži un tas nav viegli. Jau par parastu, elementāru mājaslapu konkurenci uzņēmumi Google rezultātu pozīcijās cīnās ar zobiem un nagiem.
Un programmētāji meklē kļūdas kodos, lai klienta mājaslapa būtu augstākā pozīcijā. Satura veidotāji atjauno saturu, komunicē, uzlabo to utt. Tad nu it kā dinamiska, bet tai pašā laikā statiska mājaslapa. Ko tā var panākt?

Statiska no tā viedokļa, ka šeit informāciju tik bieži neatjauno, jo, tiklīdz vēlies atjaunot saturu, var nākties uzlabot vai papildināt dizainu un piesaistīt programmētājus, jo 3D efektus taču pats salikt nepratīsi.
Turklāt tavai rullējamajai lapai, visdrīzāk, būs viens Page title, viens Meta description, un tā būs optimizēta maksimāli vienam atslēgvārdam. Tāpat, tā kā visa informācija teorētiski ir salikta vienā lapā, tā būs ļoti smaga, un ielāde var aizņemt daudz laika, kas, protams, nepatiks ne Google, ne tavam potenciālajam klientam.

Jā, jā – runā, ka ir gudrinieki, kas visu māk sagriezt, vienkāršot, optimizēt utt. Tomēr, ja tu pieņem, ka Google rezultātu pirmajā lapā iekļūst 10 uzņēmumi, kam ir no Google viedokļa vērtīgākā informācija, + reklāmas, un tev ir svarīgi būt pirmajā desmitniekā, tev nopietni jāpadomā, vai tavā nozarē tiešām ir tik daudz konkurentu, kam varētu būt slikti optimizētas mājaslapas.

Forši parallax web design mājaslapu piemēri

Radošu dizaineru studija Boy Coy.

Sony mājaslapa, kur ir interneta veikals un katalogs, tomēr tas nav veidots parallax web design stilā – tas aizved uz atsevišķu resursu. Savukārt ar ritināšanu Sony vēlas parādīt savu radošumu un novitāti, tā teikt, spodrināt tēlu.

Costa – kafejnīcas mājaslapa. Un viena projekta mājaslapa http://www.costa.co.uk/experience, ko ne vienmēr labi ielādē – tev var būt jāpagaida krietnu laiciņu. Interesanti, ka viņi savu sakāmo stāsta horizontālā virzienā, nevis vertikālā, kā ir tradicionāli. Šeit vari redzēt, ka, ejot pa lapām, mainās URL. Tādējādi tu vari nokļūt konkrētā lapā, lai lasītu konkrētu saturu.

Starbucks turpretī it kā nedaudz aizņēmies ideju par parallax efektu. Tas ir vienkāršs sākumlapas dizains, kas rada šādu iespaidu, tomēr mājaslapa ir tradicionāla – klikšķināmā. Tas darīts, lai skaidri un gaiši izdalītu trīs ziņas. Un domāju, ka Starbucks tas ir izdevies lieliski.

Living Word – tulkošanas birojs izvēlējies savā sākumlapā parallax efektus, lai, visdrīzāk, nodemonstrētu savu mūsdienību un ātri noprezentētu to, kas viņiem sakāms, bet tradicionālā sākumlapā nebūtu labi saliekams. Pēc tam vari redzēt, ka visi pakalpojumi ir ar unikālām saitēm un mājaslapa īstenībā ir vairāk klikšķināma nekā ritināma. Un kā gan citādi? Pretējā gadījumā viņi nevarētu potenciālajam klientam nosūtīt, piemēram, pakalpojuma “mājaslapu lokalizēšana” aprakstu. Viņiem būtu jāsūta saite un jāliek klientam meklēt pašam – cik nepraktiski.

Spotify – tradicionāla parallax web design lapa ar fona noskaņas bildītēm un tekstiem, kas cits citu nomaina, radot dziļuma efektu.

 

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.