Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
Superhero kid against blue sky background. Girl power concept
Idejas

Paskaties uz savu biznesu ar bērna acīm!

Kā būtu, ja mēs uz dažām biznesa lietām paskatītos ar bērna acīm?

Tas būtu ārkārtīgi vienkāršoti. Protams, protams, finanšu doktori sacīs, ka bērnam nav pilnīgi nekādas sajēgas par naudas lietām, juristi un grāmatveži teiks, ka bērni nepārzina likumus utt.

Taču bērniem ir tāda lieliska spēja redzēt visas lietas ļoti vienkāršoti, no daudz kā nebaidīties un ticēt tam, ka viss ir iespējams.

Skats uz dzīvi bērna acīm

Pierādījums. Mēs sev ieskaidrojam, ka jauns Porsche ir dārgs, ka to tāpat nevarēsim atļauties, un dzīve turpinās. Bet vai kāds bērns ir teicis, ka nevēlas jauno iPhone5, jo tas ir dārgs? Nē!

Mēs uzreiz domājam par racionālo pieeju šai lietai. Bērni to visu vienkāršo – viņi grib. Un vienīgais, kas viņus var aplauzt, ir pieaugušie ar savu bērniem neizprotamo tekstu “tas nav iespējams” vai “tas ir dārgi”. “Nu un?” nodomā bērns vai “Pēterim gan ir. Tātad ir iespējams!”

Bērnu mākam motivēt, bet sevi?

Mēs sakām bērnam, ja gribi jauno iPhone, pelni labas atzīmes, un mācību gada beigās Tev tas būs. Tai pašā laikā mēs to varam attiecināt arī uz sevi. Ja labi strādāsim (Labi, labi, jā! Lai nopelnītu Porsche, vajadzēs pasvīst daudz vairāk un ilgāk par vienu gadu.), varēsim nopirkt Porsche, māju Spānijā, Chanel somiņu vai ceļojumu uz Aļasku – kādas nu kuram intereses.

Tomēr ne! Nez kāpēc mēs sev ieskaidrojam, ka tas nav iespējams, un mēs vienkārši pat nesākam mēģināt, kamēr lielākā daļa bērnu mēģina līdz pat pēdējam – visiem spēkiem, tai skaitā, apejot sistēmu.

Mēs taču arī varam darīt tāpat! Censties visiem spēkiem un mēģināt apiet sistēmu. Nē, ar sistēmas apiešanu es nedomāju krāpšanos. Nekādā ziņā! Sistēmas apiešana manā izpratnē ir vienkārši radošs veids, kā panākt vēlamo rezultātu, respektīvi, inovācijas, jaunrade utt.

Mēs sev ieskaidrojam, ka kaut ko nevēlamies, jo tas ir dārgi. Un viss… Diezgan stulbi, ne?

Apiet sistēmu? Easy!

Kurš bērnībā nav dziedājis matu sukā, iedomājoties, ka tas ir mikrofons? Kurš nav taisījis makšķeri no koka gabala un kaut kāda striķa? Kurš nav cepis smilšu kūkas?

Skaidrs, ka bērnu no dziedāšanas neatturēs tas, ka viņam nav īsta mikrofona, vai no makšķerēšanas – fakts, ka viņam nav īstas makšķeres.

Bet mūs gan kāda rīka vai naudas trūkums var pilnīgi paralizēt. Un galvenais ir tas, ka tikai daži no mums meklēs veidus, kā panākt vēlamo rezultātu. Pārējiem tas būs ideāls attaisnojums, lai kaut ko nedarītu. Man… ar skumjām jāatzīst – kā kuru reizi. Tomēr sirdī joprojām esmu bērns.

Izmantošana dzīvē – biznesā?

Piemērs: klientu aptauja nelielā uzņēmumā.

Ja godīgi, man ļoti apnicis klausīties visus muļķīgos attaisnojumus, kāpēc administrators skaistumkopšanas salonā, pārdevējs veikalā vai speciālists autoservisā nevar pajautāt klientam, kurš viņa uzņēmumā ir pirmo reizi:

“Kā Jūs par mums uzzinājāt?”

Atbilde uz šo jautājumu varētu atvērt jaunas durvis.

Kāds tam visam sakars ar bērniem, sistēmas apiešanu un visu pārējo?

Vistiešākais.

  • Daudzi uzņēmumi nevar atļauties maksāt lielākas algas darbiniekiem, jo nav pietiekami daudz klientu.
  • Nav pietiekami daudz klientu, jo nevar atļauties reklamēties.
  • Nevar atļauties reklamēties, jo nav pietiekami daudz naudas.
  • Varētu sakasīt, bet pagājusī reklāmas kampaņa nedeva nekādus rezultātus.
  • Pagājusī reklāmas kampaņa nedeva nekādus rezultātus, jo pirms un pēc tam nebija veikts nekāds pētījums vai aptauja.
  • Pētījums un aptauja netika veikta, jo tas ir dārgi, bet “apiet sistēmu”, sasniegt to pašu mērķi citādiem līdzekļiem, cilvēki vienkārši nevēlas. Tas nav iespējams! Kāds to ir pateicis kādreiz kaut kur. Un tagad to kladzina visi!

Mērķis ir skaidrs. Solis Nr. 1 ir skaidrs. Atliek?

Jā! Tikai izdarīt!

Un kā būtu, ja Tu ietu vēl tālāk un pajautātu klientiem, kas ir iegādājušies preci vai pakalpojumu Tavā uzņēmumā:

“Kāpēc jūs izvēlējāties tieši šo preci vai pakalpojumu?” vai “Kāpēc Jūs izvēlējāties iegādāties pie mums?”

No šīm atbildēm būtu pilnīgi skaidrs, kas pārliecina mērķauditoriju – tātad: kādai jābūt kampaņas ziņai.

Sanāk, ka, apejot sistēmu, nedaudz pakustinot galviņas, rociņas un kājiņas, varētu kaut kas izdoties.

Tava uzņēmuma ieguvumi

Un iedomājies, ja visi Tavi konkurenti aprobežojas ar to, kas ir un nav iespējams, ir dārgi vai nav dārgi. Tad Tu ar savu sistēmas apiešanas stratēģiju varētu viņiem aiztecēt tālu, tālu priekšā un apēst lielu daļu no viņu tirgus pīrāga.

Liec aiz auss!

Ir dzirdēts par daudziem gadījumiem, kad uzņēmums sāk mēģināt apiet sistēmu un censties rīkoties tā vietā, lai čīkstētu, ka viss ir slikti. Tomēr laba tiesa beidzas bez rezultāta. Kāpēc? Izrādās, ka bērniem ir daudz lielāka pacietība nekā pieaugušajiem.

Gluži vienkārši šie uzņēmumi aizmirst par savu mērķi un atgriežas “pieaugušo uztveres pasaulē”, kura ir sarežģīta, pilna negatīvas pieredzes, “tas nav iespējam”, “nav naudas” utt.

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.