Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
interneta tendences 2015 gada Latvija
Kur uzvara

Interneta komunikācijas tendences 2015. gadā

 

Nekādas revolūcijas nav, tomēr pārmaiņas ir ļoti mērķtiecīgas, ar skaidru vīziju par to, kādam jābūt biznesam 2015. gadā, lai tas gūtu potenciālo klientu simpātijas. Skaidrs ir arī tas, ka tirgus ir nežēlīgs un prasīgs, un tie, kas čīkstēs un aizbildināsies, agrāk vai vēlāk dabūs izstāties.

1. Vēl vairāk video

Video kļūst arvien populārāki komunikācijā, jo cilvēki kļūst aizvien slinkāki. Mēs daudz labprātāk noskatāmies video nekā lasām – līdz ar to visu veidu komunikācija ar video palīdzību būs arvien populārāka.

2. Vēl vairāk mobilo ierīču

Arī Latvijā satura skatīšanai internetā cilvēki aizvien vairāk izmanto mobilās ierīces (viedtālruņus un planšetdatorus). Statistikas dati lēni, bet mērķtiecīgi rāda, ka aptuveni 20–30% no vidēja uzņēmuma mājaslapas apmeklētājiem izmanto mobilās ierīces. Pirms gada šis skaitlis bija daudz mazāks, un pēc gada tas būs vēl lielāks.

Tādēļ uzņēmēji, kam vēl nav adaptīvā mājaslapas dizaina, steidz to taisīt. Protams, arī mobilā versija ir variants, tomēr tas paliek aizvien aizvēsturiskāks un neaktuālāks tā iemesla dēļ, ka uzturēšana prasa lielus līdzekļus, jo saturs ir jādublē, jāpielāgo un jāievieto vēlreiz.

3. Vēl konkrētāks saturs, kas domāts noteiktai mērķauditorijai

Lai pārdotu preces vai pakalpojumus internetā, Tev noteikti ir nepieciešams saturs, kas uzrunā potenciālo klientu un atbild uz viņa jautājumiem, nevis preces vai pakalpojuma apraksti, kas pasaka to, ko Tu par to domā.

Lielas starptautiskas kompānijas veido kampaņas, kurās katrai mērķauditorijai atspoguļo tieši tai domātu saturu. Protams, kampaņas mērķlapa nav pilnīgi citāda – tai ir tas pats dizains, tomēr uzsvari un saturs izkārtots citādi – atbilstoši mērķauditorijas gaidām.

4. Kampaņas diktē laikapstākļi

Lai arī cik labi Tu vai Tavi speciālisti mācētu analizēt dažādus statistikas datus, labākās kampaņas labākais laiks ir atbilstoši laikapstākļi. Protams, katram produktam vai pakalpojumam tie var kardināli atšķirties. Tātad labākie britu mārketinga speciālisti iesaka – esi gatavs kampaņai un seko līdzi laikapstākļiem, lai īstajā brīdī to laistu gaisā.

5. Vēl joprojām e-pasta mārketings! Kas strādā tikai ar vienu nosacījumu

Visiem, šķiet, e-pasta mārketings ir kārtīgi noriebies – gan reklāmdevējiem, gan tiem, kas saņem pārdesmit bezjēdzīgu e-pasta vēstuļu ar pilnīgu sviestu. Bet… ja Tavs uzņēmums beidzot saņemtos un piedāvātu kaut ko patiesi labu? Varbūt ir vērts pārbaudīt? Protams, ja sūtīsi 10% atlaides vai informāciju par to, ka tagad zaļajam šokolādes papīriņam ir oranža maliņa, reakcijas nebūs gandrīz nekādas. Tomēr ja nu Tu izmēģinātu superpiedāvājumu ar 50% atlaidi! Turklāt nevis neejošai precei, kas glabājas noliktavā jau piecus gadus. Tai droši vari iedot 80% atlaidi – ka tik aiziet un atbrīvo vietu un naudu jaunas preces iegādei, citādi vēl pēc viena gada varēsi par velti atdot.

Starp citu, cik esmu ceļojusi, Latvija ir viena no retajām valstīm ES, kur atlaižu tā pa īstam nekad nav. 20–30% atlaide… ir atbilde tam, kāpēc visi vēlas braukt iepirkties uz citām zemēm.

Ja vēlies izmantot e-pasta mārketingu 2015. gadā, negaužoties par to, ka tas nestrādā, – piedāvā normālas akcijas!

Gribas vēl piebilst, ka, lai cik superforšs būtu dizains un cik profesionāli uzrakstīts saturs, ja pats piedāvājums nav pievilcīgs, pārējam nav nozīmes!

6. Statistika

Par šo ir daudz un gana runāts, tomēr vēlreiz un vēlreiz jāteic, ka nepietiekami izmantots rīks Latvijā. Patiesībā pareiza statistikas izpēte Tev palīdzēs par 50% efektīvāk izlietot savu mārketinga budžetu, kā arī daudz labāk pozicionēt savas preces un pakalpojumus. Jo statistikā viss ir skaidri pateikts. Tev tikai jāprot to iztulkot un rīkoties!

7. Rīcība!

Laiks iet ātri. Konkurenti rodas kā sēnes pēc lietus. Tirgus ir mazs. Respektīvi, tikai rīcība var palīdzēt Tavam uzņēmumam palikt virs ūdens, iegūt lielāku tirgus daļu un peļņu.

Lai arī ko Tu būtu izdomājis – pieturies pie plāna un rīkojies!

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.