Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
49 vērtīgi padomi Tavam biznesam
Aktuāli

49 praktiski padomi Tava uzņēmuma klātbūtnei interneta vidē

Pagājušajā nedēļā mēs ar “Kebbe IT” web izstrādes projektu vadītāju dalījāmies ar Tevi un citiem interesentiem 49 padomos, kurus Tu vari īstenot jau rīt vai parīt, lai padarītu sava uzņēmuma klātbūtni interneta vidē efektīvāku.

Mēs skārām visdažādākos tematus — SEO, saturu, komunikāciju, sociālos tīklus, reklāmas, spraudņus, dažādus rīkus, statistiku, e-pastu, attēlus, video, pat klientu apkalpošanu un pārdošanu.

Centāmies būt īsi un kodolīgi un, kā solīts, sagatavojām arī nelielu kopsavilkumu par to, ko stāstījām, ar visām saitēm uz rīkiem un spraudņiem.

Te tas ir!

 

  1. Yoast SEOWordPress modulis

https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/
WordPress satura vadības sistēma jau pašos pamatos ir SEO (search engine optimisation) atbalstoša platforma, bet šis modulis ļauj uzlabot SEO vēl vairāk.

    • Rakstīt labāku saturu
    • Automātiski veic lapas analīzi:
      • vai lapā ir attēli;
      • vai attēliem ir atbilstoši ALT (attēlu alternatīvie) teksti;
      • pārbauda, vai rakstā/atvērumā ir pietiekami daudz satura;
      • vai tekstam ir meta description un vai meta description satur fokusa atslēgvārdus;
      • vai tekstā ir izmantoti apakšvirsraksti un vai šie apakšvirsraksti satur fokusa atslēgvārdus.
    • Iespēja norādīt atvēruma fokusa atslēgvārdu
    • Iespēja kontrolēt, kuras lapas rādīt un kuras nerādīt Google meklēšanas rezultātos
    • Pielāgot atvērumu meta description
    • Izveidot un aktivizēt Sitemap protokolu un automātiski informēt meklēšanas programmas par Sitemap faila esību
    • Pielāgot un norādīt Page title (lapas virsrakstus) pēc savas izvēles
    • Sagatavot lapu virsraksta šablonus
    • Lielapjoma rediģēšanas iespēja
    • RSS optimizācija
    • Multisite atbalsts
    • Un citas iespējas

 

  1. Citas SEO aktivitātes, kuras veikt

 

  1. Pieslēgt Google Search ConsoleWebmaster Tools
    https://www.google.com/webmasters/tools/
    Bezmaksas rīks, kas uzrauga Tavu mājaslapu un dod Tev iespēju komunicēt ar Google meklētāju par to, kā tam indeksēt Tavu mājaslapu.
    • Search Queries — parāda, kādi atslēgvārdi atveda lietotājus uz Tavu mājaslapu caur Google meklētāju:
      • iespēja skatīt CTRclick-through rate;
      • iespēja skatīt Impression’s.
    • Keywords — šeit ir atslēgvārdi, kurus Google ir atradusi Tavā mājaslapā
    • Sitemap — lapas karte:
      • var redzēt, kādu lapas karti (Sitemap) Google ir atradusi;
      • ja Google ir atradusi nepareizo Sitemap, tad šeit ir iespēja norādīt uz īsto.
    • Uzraudzība:
      • ja lapā ir kādas kļūdas, tad rīks automātiski paziņos uz e-pastu;
      • ja mājaslapa ir saņēmusi kādu sodu no Google meklētāja, tad rīks automātiski paziņos uz e-pastu.
    • Crawl Errors — rāpuļprogrammas kļūdas:
      • šeit var redzēt, ar kādām kļūdām Google ir saskārusies, skenējot Tavu mājaslapu;
      • identificēt salauztas lapas vai saites Tavā mājaslapā — 404 ERROR.
    • Atveseļot lapu, izmantojot Disavow rīku

 

  1. Zapier — bezmaksas rīks procesu automatizēšanai
    https://zapier.com
  • Procesu automatizēšana
  • Procesu integrēšana

 

  1. Google Analytics — skatīt lietotāju statistiku mājaslapā
    http://google.com/analytics
    Dod iespēju redzēt reālo situāciju par mājaslapas apmeklētājiem un tad dod iespēju pieņemt lēmumu veikt uzlabojumus lapā utt.
  • Caur kādiem kanāliem lietotāji ienāk mājaslapā
  • Cik daudz laika lietotāji pavada mājaslapā
  • Atlēcienu koeficients (bounce rate) — cik liels procents lietotāju pēc lapas atvēršanas uzreiz dodas prom no mājaslapas
  • No kādiem reģioniem (valstis, pilsētas) lietotāji ienākuši mājaslapā
  • Lietotāju uzvedība/pārvietošanās mājaslapā
  • Populārākie atvērumi mājaslapā
  • Izmantojot kādas iekārtas lietotāji skatās mājaslapu (datori, planšetdatori, telefoni)
  • Konversijas vērtība — cik lietotāji pēc lapas apmeklējuma ir veikuši pasūtījumu, pirkumu vai aizpildījuši pieteikuma formu
  • Uzrauga Google AdWords atdevi un efektivitāti

 

  1. MailChimp — e-pasta mārketinga rīks
    http://mailchimp.com
  • Sūtīt klientiem mārketinga e-pasta vēstules
  • Rīkot kampaņas
  • Iespēja integrēt WordPress
  • Iespēja integrēt ar dažādiem trešo pušu rīkiem
  • Automatizēt procesus
  • Reaģējošas e-pasta vēstules — dators, planšetdators, mobilais telefons
  • Kampaņu pārskati
  • Lietotāju segmentēšana
  • c.

 

  1. Izmantot hostingu ar PHP7, nevis PHP5

Tas ievērojami uzlabos mājaslapas ātrdarbību.

  1. WP Fastest Cache vai W3 Total CacheWordPress modulis

Pēc mājaslapas izveides instalēt un konfigurēt vienu no šiem diviem moduļiem, lai uzlabotu mājaslapas ātrdarbību.

 

  1. WP — All In One WP Security & Firewall — WordPress drošības modulis
    https://wordpress.org/plugins/all-in-one-wp-security-and-firewall/
    • Aizsargās pret bruteforce uzlaušanu:
      • nomainīt noklusēto autorizācijas adresi /wp-admin/;
      • automātiski bloķē IP, ja mēģina uzlauzt;
      • drošības jautājums;
      • definēt, no kurām IP var pieslēgties — konkrēta IP vai diapazona.
    • Var apskatīt, kuras IP adreses ir bloķētas
    • Force logout — ja lietotājs iepriekš definētu laiku nelieto, tad automātiski atslēdz no administrācijas paneļa
    • CAPTCHA pārbaude reģistrējoties, lai boti nevar reģistrēties
    • Automātiska datubāzes rezerves kopiju izveide
    • Mainīt noklusēto datubāzes prefiksu
    • Atslēgt iespēju rediģēt PHP failus tieši no administrācijas paneļa
    • Identificēt failus un folderus, kuriem nav korekti uzliktas tiesības, kā arī novērst nepilnības
    • .htaccess faila konfigurēšana
    • Automātiski skenē failus, lai pārbaudītu, vai ir kādas izmaiņas
    • U. c.

 

  1. WPAddToAny Share ButtonsWordPress modulis

Modulis dod iespēju mājaslapā pievienot pogas, lai apmeklētāji varētu kopīgot informāciju sociālajos medijos.

 

  1. Hootsuite — rīks sociālo mediju kontu administrēšanai
    https://hootsuite.com

Visi sociālie konti vienā sistēmā.

  • Atslēgvārdu meklēšana
  • Atslēgvārdu un sarunu uzraudzība
  • Ierakstu plānošana automātiskai publicēšanai
  • Cilvēku/tematu uzraudzība
  • Analīze
  • Iespēja meklēt ierakstus vai komunikāciju pēc vietas un valodas
  • c.

 

  1. WP — Email Address Encoder

WordPress modulis dod iespēju aizsargāt e-pasta adresi mājaslapā pret interneta botiem, kas sūta spamu.

 

  1. WP — Icegram — Popups

WordPress modulis dod iespēju veidot uznirstošos logus ar paziņojumiem vai akciju piedāvājumiem, kad apmeklētāji skatās lapu.

 

  1. WP — UpdraftPlus

WordPress modulis mājaslapas rezerves kopiju izveidei un atjaunināšanai.

 

  • Iespēja iestatīt noteiktu laiku, kad veidot rezerves kopijas
  • Iespēja atjaunināt bojātu lapu ar dažiem peles klikšķiem
  • Rezerves kopiju veidošana ārējos datu nesējos

 

  1. Zoho CRM integrācija
    http://crm.zoho.com

Iespēja integrēt pasūtījumu formas CRM.

  • Kontaktformas integrācija
  • Procesu automatizācija — trigeri

 

  1. Disqus Comment System

Komentēšanas sistēma, ko var pieslēgt WordPress mājaslapas bloga sadaļai.

  • Komentāru administrēšana
  • Iespēja lietotājiem autorizēties
  • Interfeiss latviski
  • Iespēja pielāgot krāsas atbilstoši dizainam
  • Automātisks paziņojums uz e-pastu, kad lapā tiek pievienots jauns komentārs
  • Par brīvu
  • Komentāru vērtēšana
  • c.

 

  1. TablePressTablePress Extension

Veidot dinamiskas tabulas mājaslapā, lai lietotājiem būtu ērtāk strādāt ar lapā publicētajiem datiem.

 

  1. Zopim — čats mājaslapā
    https://www.zopim.com
  • Lietotājiem iespēja Tev uzrakstīt tieši un sākt čatu
  • Procesu automatizēšana
  • Iespēja interfeisu pārtulkot latviski
  • Vadības panelis
  • Strādā mobilajās ierīcēs
  • Daudzu lietotāju atbalsts
  • c.

 

  1. Mailjet for WordPress

https://wordpress.org/plugins/mailjet-for-wordpress/

WordPress modulis kontaktformu sūtīšanai, izmantojot SMTP protokolu.

  • Lai kontaktformas nekrīt spamā
  • Uzticamāks, ka dati no kontaktformas tiks piegādāti e-pastā

 

  1. Hostings
  • Izmantot hostingu, kas tiek nodrošināts SSD (Solid state drive) diskos, piemēram, garmtech.lv — http://www.garmtech.lv/
  • WordPress draudzīgs hostings — Wpengine.com un GarmTech
  • Dalītais hostings vai virtuālais serveris
  • Ja mājaslapas mērķauditorija ir Latvijā, tad lapu izvietot serveros Latvijā (Latvijas IP adrese)
  • PHP7 — izmantot serverus, kas atbalsta PHP7

 

  1. Copyright Footer RSS
    https://wordpress.org/plugins/copyright-footer-rss/

WordPress modulis, kurš aizsargā saturu no tekstu rausējiem, kas zog Tavu saturu.

  1. Facebook Page Promoter Lightbox

https://wordpress.org/plugins/facebook-page-promoter-lightbox/

 

WordPress modulis, kas dod iespēju izveidot uznirstošu logu mājaslapā, lai lietotāji var sākt sekot Tavai Facebook lapai uzreiz no mājaslapas, neejot uz Facebook lapu.

 

  1. Google My Business
    https://www.google.com/business/

Google rīks uzņēmuma atrodamības veicināšanai internetā.

    • Google meklēšanas rezultātos labajā pusē parādās liels laukums ar informāciju par Tavu uzņēmumu
    • Dod iespēju mobilo telefonu lietotājiem uzreiz no meklēšanas rezultātiem zvanīt Tavam uzņēmumam
    • Padara ērtāku uzņēmuma adreses iekopēšanu mobilajā telefonā, navigācijā
    • Klientiem ir iespēja pievienot atsauksmes
    • Attēli — preces, pakalpojumi, birojs, komanda
    • Apraksts par uzņēmumu
    • Tu vari ietekmēt sava uzņēmuma ārējo tēlu
    • Veicina mājaslapas indeksāciju

 

  1. BWL Knowledge Base Manager
    https://codecanyon.net/item/bwl-knowledge-base-manager/7972812

Rīks zināšanu datubāzes izveidei WordPress mājaslapā.

  • Zināšanu datubāze
  • Meklēšana
  • Komentēšana
  • Vērtēšana
  • Atgriezeniskā saite

 

  1. Crazy Egg
    https://www.crazyegg.com

Rīks lietotāju uzvedības mērīšanai mājaslapā.

    • Kur lietotāji klikšķina
    • Cik daudz klikšķina
    • Kurās vietās lietotāji lasa vairāk, kurās mazāk
    • Cik tālu ritina
    • No kādiem avotiem ko dara
    • Redzi reālus datus, lai pieņemtu pamatotus lēmumus
    • U. c.

26.Survey Monkey vai Google aptaujas

https://nl.surveymonkey.com/

Lai noskaidrotu klientu viedokli.

  • Lai veiktu aptaujas (100 bezmaksas atbildes)
  • 10 jautājumi
  • 35 EUR mēnesī = 1000 atbildes

Plašas iespējas, kā organizēt atbildes utt. — tas ļoti noder pirms/pēc dažādām mārketinga aktivitātēm u. c.

 

  1. 27. Definēt pircēju personas

Atkarībā no Tava biznesa specifikas, nozares, pakalpojumiem utt., iespējams, vari definēt buyer personas katram pakalpojumam/precei vai visam uzņēmumam kopā.

 

  1. MOZ rīks Title un Description

https://moz.com/tools

Ļauj vienkārši un ātri pārbaudīt katras sadaļas Page title un Description. Ar šī rīka palīdzību tos var salīdzināt arī ar konkurentu Title un Description, lai izveidotu sev labākus.

 

  1. Sociālie tīkli — akcijas

Iespēja izmēģināt Facebook atlaižu kuponus — akcijas, piedāvājot ievērojamas atlaides.

 

  1. Jauni, kvalitatīvi foto

Jauni, kvalitatīvi foto — fotosesija. Visus attēlus pareizi samazināt, nosaukt, ievietot utt.

 

  1. Katra sadaļa ir landinglapa ar Call to Action

Kura ir mājaslapas galvenā sadaļa? Visas, jo jebkura var kļūt par sākumlapu atkarībā no tā, kā interneta lietotājs nonāk Tavā mājaslapā. Pārbaudīt, vai katrā pārdošanas lapā ir skaidrs call to action.

 

  1. Bezmaksas informācija un saites

Izveidot sarakstu ar dzeltenajām lapām, partneru lapām utt., lai pārbaudītu, kur var salikt saites.

 

  1. Nozares blogi

Ārzemēs ļoti populāri — viedokļu veidotāji. Vai nozares blogos var uzrakstīt kādus sakarīgus, informatīvus, izglītojošus rakstus par tēmu — tieši nišas blogos.

 

  1. YouTube pamācības

YouTube videopamācības — uzņēmumiem, kam ir instrukcijas vai jāskaidro, kā kaut ko darīt.

 

  1. Iesaistīties kādā projektā

Iesaistīties kādā labdarības projektā un to komunicēt sociālajos tīklos un mājaslapā. Tam nav jābūt lielam, nav jāziedo nauda, jo ir tik daudz veidu, kā palīdzēt citiem, piemēram, var nodrošināt mācības, dāvināt preces vai tml.

 

  1. FB privātās grupas

Pievienojies vismaz trim privātām Facebook grupām, kas ir saistītas ar Tava uzņēmuma darbības nozari, lai redzētu, par ko, ko, kā, kad, cik, kāpēc cilvēki runā.

 

  1. Preču vai pakalpojumu testi

Preču testi — sazinies ar nozares blogiem vai tml. un vienojies par aktivitāti, kurā bloga X lasītājiem ir iespēja testēt preci/pakalpojumu un tad par to pastāstīt citiem lasītājiem. Arī populāri ārzemēs, kur nosūta, piemēram, blogeriem, preces testēt ar cerību, ka viņi par tām uzrakstīs. Ja arī neuzrakstīs — nekas! Nemet plinti krūmos! Mēģini vēlreiz. Auditorija — labāk 100 lasītāju, kuri ir potenciālie klienti, nekā 1000 mājaslapas apmeklētāju, kas to atvērs un pēc trim sekundēm aizvērs.

 

  1. Spontāni notikumi klientu apkalpošanas vietā

Radi notikumus savā klientu apkalpošanas vietā — atlaides, šampanieti, īpašus demonstrējumus, testus utt. Tas var būt pavisam lokāls pasākums, tam nav jābūt grandiozam utt., tikai neaizmirsti par to informēt!

 

  1. Cross selling

Cross selling — atrodi lielisku sadarbības partneri, ar kuru vari kopā strādāt, tirgojot viens otra pakalpojumus.

 

  1. HoReCa

Ja darbojies tūrisma un viesmīlības nozarē, pārbaudi, kas par Tavu uzņēmumu ir rakstīts Trip Advisor, Latvia.travel, liveriga.com utt. Prasi klientiem ievietot atsauksmes. Izveido simpātiskas, radošas vizītkartes, uz kurām uzdrukā šo lūgumu un attiecīgo kontu/lapu saites vai nosaukumus.

 

  1. Nozares līderis — iespaids!

Izveido aizraujošu, izglītojošu PDF dokumentu ar nozares tendencēm, padomiem un citām lietām, kas varētu būt aktuālas Tavai mērķauditorijai, un izplati to caur mājaslapu, lai iegūtu e-pastu datubāzi, bet komunicē sociālajos tīklos, newsletter, mājaslapā u. c. Palīdz tēlam, kā arī pārdošanai.

 

  1. Preses relīze

Pēc aptaujas, saskaņā ar tendencēm, rezultātiem utt. izveido klientu aptauju — rezultātus izmanto mārketinga un komunikācijas nolūkiem, kā arī, saliekot kopā ar nozares tendencēm, vari tos izmantot preses relīzes izveidē.

 

  1. Virtuālās vides sakritība ar reālo

Pārliecinies, ka Tava uzņēmuma darbinieki prot labi komunicēt ar klientiem. Labdien, paldies, lūdzu, jauku dienu utt. Bieži ir gadījies, ka web komunikācija ir ļoti draudzīga, tad zvans vai e-pasts un uzņēmuma darbinieks visu sabojā — rodas apmulsums un sajūta, ka uzņēmums melo.

 

  1. Ātram rezultātam

Lai ātri sasniegtu rezultātus, izmanto FB reklāmas, Google AdWords, remārketingu — reklāmas, kurās vari definēt budžetu un maksā par rezultātu, vari skaidri izmērīt rezultātu un zināt, kas strādā un kas ne. Atceries, ka katram atslēgvārdam ir jābūt savai reklāmai, savai landinglapai utt. Viss neder visam, ja mēģini precīzi tēmēt…

 

  1. Lokāls bizness — garās astes… SEO

Optimizē savas mājaslapas saturu lokāliem meklējumiem. Pilsētas nosaukums, piemēram, vai kādi specifiski termini, vārdu salikumi. Tā Tev būs lielākas izredzes tikt atrastam un konkurēt ar citiem uzņēmumiem.

 

  1. Pasākumi

Apmeklē vietēja vai plašāka mēroga seminārus un citus pasākumus, lai atrastu… Mērķim nav jābūt pārdot, bet iepazīt cilvēkus, lai varētu pēc tam izdomāt win-win risinājumus. Reizēm sadarbība nav jāuzsāk uzreiz, bet paies laiks un risinājums atradīsies pats no sevis, turklāt var sajust temperatūru citos uzņēmumos, nozarēs utt., kā arī smelties idejas.

 

  1. Pārsteidz klientus

Pirms pirkuma, lai darījums notiktu, pēc pirkuma, lai radītu pozitīvas emocijas un atkārtotus pirkumus.

 

  1. Satura veidošana

Jauns saturs — bloga raksti, jaunumi vai tml. Vēlams reizi nedēļā vai vismaz reizi mēnesī. Tēla, pārdošanas un SEO vajadzībām katrs raksts ir optimizēts konkrētam atslēgvārdam (teksti, attēli, saites utt.) un domāts konkrētai pircēju grupai — buyer personai konkrētā pirkuma posmā: problēma, iespējas, lēmums.

 

  1. Sāc šodien!

 

 

 

 

Vai noskatījies video? Izsaki savas domas!

Neskatījies, bet gribētu uzzināt mūsu viedokli vai pieredzi kādā jautājumā? Droši raksti vēstuli uz win@winwithwow.com vai komentāru tepat.

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.

  • Jānis Morāns

    Noderīgs raksts iesācējiem. Pats izmantoju gandrīz visus paņēmienus, tikai tos “iznirstošos logus” gan nevajadzētu popularizēt 😀