Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
kludas majas lapu izveide
Web saturs

10 lietas, ko labāk nevēlēties darīt, veidojot mājaslapas saturu

Mans pamatdarbs ir mājaslapu satura veidošana, tāpēc bieži nākas saskarties ar dažādām pilnīgi absurdām klientu vēlmēm. Tad nu nolēmu tās apkopot ar domu: ja plāno veidot mājaslapu pats vai neuzticies speciālistiem – padomā vēlreiz!

Mājaslapa sākt ar tekstu “Laipni lūdzam mūsu mājaslapā!”

Šo jau nedaudz apsmaidīju savā grāmatā “Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām”. Un tomēr ir daudz mājaslapu, kur uzņēmēji atvēl vienu no karstākajiem punktiem tieši šādai frāzei.

Nesen biju kādā konferencē Londonā, un par šo uzjautrinājās arī Londonas eksperti. Ja jau viņi to saka, tad varat ticēt arī man, ka tā darīt nevajag. Viņi gan atrada superlielisku salīdzinājumu, kas man pirms tam nebija ienācis prātā. Proti, veidojot bukletu, centrālo vietu Tu atvēli vissvarīgākajai ziņai, nevis liec uzrakstu “Laipni lūdzam mūsu bukletā!” Šķiet, ka ar šo viss ir pateikts.

Veltīt pa sadaļai mīzijām un visijām. Jeb misijas un vīzijas

Šo gan nevar uzskatīt par pilnīgi absurdu vēlmi, jo katram uzņēmumam ir jābūt savai misijai un vīzijai, tomēr to ievietošana mājaslapā par uzņēmumu pasaka vien to, ka tas ir supergarlaicīgs un akadēmisks. Mūsdienu asās konkurences apstākļos tomēr ir jāmēģina nedaudz atšķirties – ar garlaicību tas noteikti neizdosies.

Veidot tikai mājaslapas autoram izprotama struktūra un loģika

Dažreiz mājaslapas struktūru veido īpaši asprātīgi spīdekļi, kuru asā prāta domu lidojumu būs grūti atkost ikvienam. Piemēram, nesen es veidoju mājaslapas tekstus, kur sadaļā “Par mums” man bija jāapraksta “Kā pasūtīt preci”, bet sākumlapā dažos teikumos jāizstāsta uzņēmuma vēsture. Galvenais, kas noteikti interesē Tavus potenciālos klientus, ir uzņēmuma dibināšanas gads, kurā gadā mājai radās piebūve, bet kurā uztaisīja jaunu mājaslapu, un, ja Tavam klientam tas iet pie sirds, tad viņš noteikti sāks apsvērt iespēju iegādāties preci tieši no Tevis.

Tev ir jāizveido tāda mājaslapas struktūra, lai Tavi klienti tajā viegli orientētos. Lielisks piemērs iz dzīves. Iedomājies, ka Tu naktī ierodies mājās un nav elektrības. Tā kā tās ir Tavas mājas, Tu viegli spēsi atslēgt durvis, neko nesalaužot un neapgāžot, atrast, kur Tu atstāji kabatas lukturīti vai sveci. Tomēr iedomājies, ka Tavā mājā tas ir jāizdara kādam, kurš tur nekad nav bijis…

Ievietot līdz riebumam apnicīgas bildes

Šis punkts, iespējams, sasaucās ar vēlmi paslēpties un veidot biznesu itkā no malas, komunikācijā neiesaistoties. Jebkurā gadījumā – super forši ir ievietot reālas uzņēmuma bildes, ar īstajiem darbiniekiem, telpām utt. Ja tas nav iespējams, vismaz izvēlēties bildes, kuras nav visiem jau līdz riebumam apnikušas.

Nepārvarama vēlme būt Google pirmajās pozīcijās

Vēlme ir ļoti saprotama un loģiska pati par sevi. Bet loģika zūd tajā brīdī, kad uzņēmējs ir gatavs sačakarēt visu mājaslapas saturu un paļauties, ka kāds brīnumdaris palīdzēs viņam tur nokļūt, ja vien viņš katrā mājaslapas sadaļā 10 reižu iesaistīs kādu noteiktu atslēgvārdu.

Ir skaidri saprotams, ka šādu iemeslu dēļ tiek veidotas īpašas mērķlapas vai bloga raksti, bet šādu iemeslu dēļ nav jāsabojā preču apraksti un citas svarīgas sadaļas, kas varētu pārdot. Ko Tev dos 1000 apmeklētāji, kuri atvērs un aizvērs Tavu mājaslapu?

Protams, šī vēlme ir apsveicama, ja uzņēmējam ir pietiekami daudz sakāmā, lai šo aprakstu padarītu loģisku.

Vēlme darīt visu tāpat, kā to dara konkurenti

Šī ir bieži sastopama vēlme, lai arī cik dīvaini tas būtu. Bieži vien, veidojot saturu, klients vēlas, lai es viņam izveidoju tādus pašus tekstus, tikai citādus. Iespējams, šī vēlme rodas tāpēc, ka kādam konkurentam labi veicas biznesā. Tomēr tādi paši teksti, tikai citādi pilnīgi neko negarantē. Tie garantē tikai to, ka Tavs uzņēmums būs viens no pūļa. Apzināt konkurentu mājaslapu saturu, dizainu utt. ir apsveicami, bet tas ir jāpieņem tikai zināšanai. Tālāk ir jārīkojas citādi – unikāli! Ir jākļūst par to uzņēmumu, kuru citi vēlas atdarināt

Svarīgākais, lai bosam un pašam patīk

Arī šis jautājums tika daudz cilāts manis iepriekš minētajā konferencē Londonā. Un arī šajā jautājumā manu viedokli apstiprināja “lielie prāti”. Respektīvi, kas Tev ir svarīgāk: lai Tev patīk vai lai patīk Tavam klientam?

Iedomas, ka Tava uzņēmuma mājaslapa ir tik interesanta, ka potenciālie klienti to lasīs “no vāka līdz vākam”

Muļķības! Vai Tu pārlasi visu uzņēmumu mājaslapas? Tu pēti tikai to informāciju, kas Tevi interesē, vai ne? Tieši tāpat dara arī Tava uzņēmuma potenciālie klienti. Tāpēc nevajag domāt, ja to, ka mēs piedāvājam piecu gadu garantiju, mēs jau pieminējām sākumlapā, tad pie pakalpojumiem mēs to vairs nepieminēsim.

Sausas informācijas atmešana mājaslapas satura izveidē

Nu netaps unikāli un pārdotspējīgi teksti, ja vienīgā informāciju, ko uzņēmējs spēj piedāvāt, ir dibināšanas gads un saites uz preču aprakstiem citās mājaslapās, kas jāizveido tāpat, tikai citādi.

Uzņēmējam ir jāiesaistās satura izstrādes sākuma posmā, informējot tekstu veidotāju par sava uzņēmuma, tā pakalpojumu unikalitāti, priekšrocībām, atšķirībām no konkurentiem un citiem nozīmīgiem faktiem.

Necaurspīdība un nepieejamība

Ir uzņēmēji, kuri vēlas slēpties un būt nepieejami potenciālajiem klientiem internetā. Protams, ne man spriest par viņu pamatojumu šai rīcībai, tomēr viens nu ir skaidrs: potenciālajiem klientiem tas patīk daudz, daudz mazāk nekā vienmēr sasniedzami uzņēmuma pārstāvji un caurspīdība komunikācijā.

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.

  • Martins Straupmanis

    Ļoti labi uzrakstīts raksts! Noderīga informācija, taču lika arī pasmaidīt 🙂