Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
web saturs - majaslapas teksti
Komunikācija

Satura mārketings 2014. gadā

Vai kāds vēl domā par to, ka mājaslapas tekstus varētu uzdot uzrakstīt biroja vadītājai vai filoloģijas studentam? Protams, to vari darīt ar nosacījumu, ka Tev nenormāli gribas nodarbināt kādu cilvēku un Tev absolūti nav svarīgs rezultāts.

Un kamēr Tu prāto, kas veidos Tavas mājaslapas vai e-pasta vēstules saturu, virs horizonta ir parādījies vēl viens brīnums – satura mārketings.

Šogad visa pasaule runā par satura mārketingu tik daudz un tik plaši kā vēl nekad agrāk. To pierāda arī fakts: ASV veiktā aptaujā atklājās, ka 2014. gadā 59% mārketinga profesionāļu plāno satura mārketingam tērēt krietni vairāk līdzekļu nekā iepriekš.

Kas ir satura mārketings?

Īstenībā nekas jauns tas nav. Uzņēmumi to izmantoja jau 19. gadsimtā. Drīzumā tas tāpat saplūdīs ar citām komunikācijas un pārdošanas disciplīnām un izplūdīs arī tā nozīme. Šādi apgalvo daudzi profesionāļi. Citi saka, ka tas ir jau krietni izplūdis jēdziens šobrīd.

Arī es uzskatu, ka satura mārketings ir ļoti izplūdis jēdziens mazo un vidējo uzņēmumu vidū, jo visas komunikācijas aktivitātes pārklājās un saplūst. Tomēr lielie, globālie uzņēmumi, kur mārketinga nodaļa aizņem veselu stāvu, noteikti par to var runāt kā par atsevišķu disiplīnu.

Satura mārketings ir informatīva, noderīga, sensacionāla, aktuāla u. c. satura radīšana izplatīšanai dažādos komunikācijas kanālos un dažādu tipu medijos, lai sasniegtu uzņēmuma nospraustos mērķus – pārdotu, uzlabotu tēlu, piesaistītu jaunus klientus, iegūtu lielāku popularitāti u. c.

Satura formas var būt dažādas: video, audio, pamācības, semināri, vebināri, sižeti, prezentācijas, receptes, bloga raksti, preses relīzes, mājaslapas teksti, klientu vēstules, spēles u. c.

Tad nu beidzot, kad informācijas ir nenormāli daudz, pasaule ir sākusi pievērst uzmanību tam, ko pateikt, kā un kur! Nevis, ka tik aizpildīt tukšos laukums ar frāzēm, cerībā, ka kāds tās sapratīs un uztvers tā, kā Tu to biji vēlējies.

Kvalitāte

Ir tapis skaidrs, ka ir divas galējības: uzņēmēji, kuri pamanās saražot daudz dažāda satura, kas paredzēts dažādām vajadzībām, un uzņēmēji, kuri mēģina iztikt ar minimumu.

Minimuma piemērs

Vienkārši uzņēmējs pasaka: „Es taisu mājaslapas, pasūti!”

Nez vai radīsies liela uzticība šādam uzņēmumam. Tas būtu tas pats, kas interneta veikalā pateikt: „Pārdodu kurpes. Zvani, ja gribi uzzināt krāsu, materiālu, cenu, stilu, izmēru utt., utt.”

majaslapas izveide

Protams, nav nekāda māksla ražot saturu tikai apjoma pēc – tam ir jābūt kvalitatīvam. Vēl jo vairāk, ja tas ir viens no Taviem maizes pakalpojumiem.

Piemērs

Ai, kā pašam noderētu nedaudz labāks saturs!

majaslapas satura izveide

 

Precizitāte

Būs pamanāmi un izcelsies tie, kuri būs precīzi, jo cilvēki gluži vienkārši sapratīs to, ko viņi vēlas pateikt. Pavisam elementārs piemērs no ikdienas ar dušas želeju. Uz tās iepakojuma ir nelielas uzlīmītes ar aprakstu. Papētot tās, rodas pārliecība, ka visas dušas želejas ir vienādas, visas piemērotas visiem, visas rada vienu un to pašu efektu, un beigās Tu vienkārši paņem lētāko.

Tieši tāpat ir ar preču un pakalpojumu aprakstiem mājaslapā vai interneta veikalā, ja tie nebūs precīzi un unikāli… secinājumus izdariet paši.

Saturs, kas nevienu neinteresē

Saturs mūs lenc no visām pusēm, īpaši internetā, līdz ar to mēs jau labu laiku pret daudzām lietām esam visnotaļ imūni. Un neviens mūs nevar vainot.

Un kāpēc mēs par to aizmirstam brīdī, kad vēlamies komunicēt sava uzņēmuma vārdā? Tad mums šķiet, ka lielākajiem Latvijas ziņu portāliem, laikrakstiem un televīzijām noteikti interesēs, ka mūsu uzņēmums izveidojis jaunu mājaslapu. Varētu izsūtīt preses relīzi!?

 

Mēs sākam bezjēdzīgi piesārņot telpu ar dažādām neinteresantām ziņām, veltīgi tērējot enerģiju un līdzekļus. Un tā dara vēl tūkstošiem uzņēmumu. Līdz ar to rodas milzīgs bardaks un nemitīga kustība bez jebkāda rezultāta. Visi no tā ir noguruši un kļūst imūni.

Un uz šī fona sāk izcelties tie, kuri ir pārdomājuši savu satura mārketinga stratēģiju un publisko tikai ievērības cienīgas ziņas vismaz kādai no mērķauditorijām. Tieši tā, šie uzņēmumi parasti atlasa mērķauditorijas un pielāgo tām komunicējamo saturu, izvēloties atbilstošāko komunikācijas kanālu un formu.

Personalizācija

Uzvarēs tie, kas būs spējīgi personalizēt savu saturu. Tie, kuri sūtīs e-pastu, kas sākas ar

Labdien, Linda!

nevis

Cien. klient!

Tie, kuri nepiedāvās visu visiem, bet precīzi izzinās savas mērķauditorijas vajadzības, precīzi zinās savu preču vai pakalpojumu stiprās puses un priekšrocības klientu acīs un tad tās pasniegs saviem potenciālajiem klientiem pieņemamākajā veidā, laikā un vietā.

Testēšana un uzlabošana

No pieredzes ir jāmācās. Tāpēc, lai ko Tu darītu sava satura mārketinga jomā 2014. gadā, viss ir jānomēra, jāizvērtē un jāuzlabo.

Lai dzīvo satura mārketings!

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.