Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
Personiga-zimola-abece
Aktuāli

Personīgās zīmolvedības ābece

26 norādes, kā kļūt pazīstamam

Kas zina tavu vārdu? Un cik daudz viņu ir?
Tavs personīgais zīmols ir kā motors, kas dzen uz priekšu tavu karjeru, bet tā degviela ir saturs, ko tu un par tevi publicē, un viss, ko tu dari. Popularitāte iedarbina motora aizdedzi.

Vai esi gatavs startam?
Šeit būs tavas atslēgas.

 

A is for Authenticity

Saproti, tavs zīmols griežas ap tavu patieso būtību

Tu, mans draugs, pats esi zīmols. Jebkas, kas neatspoguļo tavu būtību, nestrādās tavā labā. Atklāj, kas tieši tevi padara fascinējošu. Būvē savu zīmolu uz savām pamanāmākajām pozitīvajām iezīmēm un ļauj tām vadīt tevi pretī popularitātei.

 

B is for Blog

Būvē savu personīgo zīmolu ar bloga starpniecību

Publicē savu viedokli. Digitālo mediju laikmetā ikvienam ir pieejama īpaša privilēģija — iespēja paust un publicēt savas idejas pēc sirds patikas. Sāc rakstīt blogu un turpini to metodiski papildināt, veidojot kvalitatīvu saturu.

 

C is for Content

Radi saturu, kas palīdzēs tev uzrunāt savu mērķauditoriju

Vērtīgam saturam piemīt magnētisks spēks. Savā blogā — un varbūt vēl citā medijā līdztekus tam — radi interesantu dažādu formātu satura maisījumu, lai iegūtu savam zīmolam nepieciešamo popularitāti un uzticēšanos.

 

D is for Design

Izveido elegantu un stilīgu vizuālo identitāti

Izskaties labi. Visu, ko tu radi, vajadzētu prezentēt publikai gaumīgā formā, ieturot vienotu vizuālo stilu. Izstrādā interesantu logotipu, krāsu gammu un izmanto dizaina principus, kas labi atspoguļo tavu personību.

 

E is for Email

Ievies un ar laiku paplašini savu e-pasta jaunumu abonentu sarakstu

Iegūsti sev publiku. E-pasts ir tavs trumpis, tavs naudas medijs. Tas ir privāts, ar atļaujām pārvaldāms un plaši izplatīts. Pacenties izveidot e-pasta adrešu sarakstu un to regulāri lietot, lai uzturētu attiecības ar e-pasta jaunumu abonentiem.

 

F is for Followers

Audzē savu sekotāju pulku un uzņemies vadību jaunu sekotāju piesaistē

Darbs ar mūsdienu medijiem ir divpusējs process. Tu nevari veiksmīgi vadīt zīmolu, ja tev nav savas auditorijas. Sociālie mediji dod iespēju izveidot sekotāju pulku — uzmeklēt līdzīgi domājošus cilvēkus ar kopīgām interesēm, kurus izglītot un iedvesmot būs tavs mērķis.

 

G is for Google

Izpēti un izvērtē, kā pasaule tevi redz

Uzmeklē sevi Google. Domā par Google meklētāju kā par savu vizītkarti, kas sekunžu laikā ir pieejama visai pasaulei. Tavs uzdevums ir iegūglēt sevi, novērtēt meklētāja uzrādītos rezultātus, izstrādāt un izpildīt plānu, kas liks tev izskatīties labi meklētāja acīs.

 

H is for Helping

Kad vien vari, piedāvā citiem savu palīdzību

Liec savu labo gribu pie darba. Negaidi, kad izdevības apciemos tevi. Atrodi veidus, kā būt izpalīdzīgam. Esi pirmais, kas brīvprātīgi piedāvā palīdzīgu roku, sapazīstina cilvēkus vai iesaistās jēgpilnu uzdevumu risināšanā.

 

I is for Influencers

 

Uzmeklē cilvēkus, kurus tu cieni un apbrīno, un komunicē ar viņiem

Jauni draugi atvērs durvis uz jaunām iespējām. Ietekmīgiem profesionāļiem ir ievērojami draugi. Meklē līderus, atrodi iespējas ar viņiem sazināties un sadarboties.

 

J is for Joining

Iesaisties kopienās, kurās tiek izlolotas idejas

Iekļūsti dažādos interesantos kontaktu lokos. Piederībai un popularitātei grupās ir liela nozīme tava zīmola augšanā. Atrodi profesionāļu grupējumus, kuru sastāvā būt tu lepotos, iesaisties tajos un dari zināmu savu klātbūtni.

 

K is for Keywords

Definē savu zīmolu ar rūpīgi izvēlētiem vārdiem

Vai tev ir savs personīgais atslēgvārdu komplekts? Kad interneta sērfotāji gūglēs, kuri vārdi viņus aizvedīs pie tevis? Izveido īsu sarakstu, kurā iekļauj būtiskus atslēgvārdus, un bieži izmanto tos savā mājaslapā un visos savos sociālo tīklu profilos.

 

L is for LinkedIn

Kļūsti par meistaru interneta personīgās zīmolvedības epicentrā — profesionālajā sociālajā tīklā LinkedIn

Kaķi un suņi šeit neiederas. LinkedIn ir sociālais tīkls, kurā viss un visi koncentrējas uz uzņēmējdarbību un profesionalitāti. Tas ir visā internetā nozīmīgākais personīgās zīmolvedības epicentrs. Uztver to nopietni un iemācies, kā ar tā palīdzību veicināt savus panākumus.

 

M is for Media

Ieguldi savu enerģiju īstajos kanālos

Internets ir plašs. Mediji ir komplicētāki un vitāli nozīmīgāki nekā jebkad agrāk. Identificē interneta vietnes, kuras tavā nozarē tiek uzskatītas par vērtīgākajām, un izmanto visus tajās pieejamos rīkus, lai celtu sava zīmola vērtību.

 

N is for Network

Veido kontaktus ar profesionāļiem un dari to mērķtiecīgi un jēgpilni

Iedraudzējies ar citiem. Bezbailīgi un regulāri veido kontaktus vietējā, reģionālā un pasaules mērogā. Parūpējies, lai tev kabatā vienmēr būtu vizītkartes vai kas vēl vērtīgāks, ko izdalīt jauniem paziņām. Uzturi kontaktus ar viņiem un piestrādā, lai no komunikācijas būtu praktiski ieguvumi abām pusēm.

 

O is for Offers

Piedāvā savas lapas apmeklētājiem iegūt ko vērtīgu par brīvu

Pielāgojies savai auditorijai. Paplašini e-pasta adrešu sarakstu, veido pozitīvu saikni un pozicionē sevi kā autoritāti, piedāvājot saviem lasītājiem iegūt vērtīgu saturu — vai potenciālajiem klientiem pievilcīgus piedāvājumus — apmaiņā pret e-pasta adresi.

 

 

P is for Podcast

Ieslēdz mikrofonu un pastāsti, par ko tu domā

Panāc, lai tava auditorija tevi sadzird. Populāri profesionāļi piedalās un rada paši savas pārraides, lai būtu ieguvēji no šī komunikācijas formāta augošās popularitātes, kā arī no cilvēka balss sniegtās iespējas izveidot patiesu kontaktu ar klausītājiem.

 

Q is for Questions

Aicini savu auditoriju iesaistīties sarunā

Visiem patīk cilvēki, kuri prot ieklausīties. Iemācies pamanīt jautājumus, uz kuriem meklē atbildes tava auditorija. Uzdod jautājumus. Aicini citus dalīties ar tevi savos stāstos. Lūdz viņus dalīties idejās. Un uzmanīgi ieklausies.

 

R is for Recognizing others

Norādi uz cilvēkiem, kuri iedvesmo tevi un liek tev justies spēcīgam

Izcel gaismā sev blakus vēl kādu. Savus mērķus tu vienatnē nesasniegsi. Mazāku un lielāku auditoriju priekšā atzīsti katra cilvēka ieguldījumu tava zīmola attīstībā.

 

S is for Speaking

Izej auditorijas priekšā

Postamenta spēks ir nenoliedzams. Publisku runu teicēji ceļ savu ticamību kā sava lauciņa speciālisti un bauda daudzas tīklošanas priekšrocības. Tev tikai nepieciešams pieiet pie mikrofona un dalīties savās zināšanās ar publiku.

 

T is for Target

Gūsti smalkas zināšanas par savu mērķauditoriju

Kam interesē tas, par ko tu runā? Izkop skaidru izpratni par savu mērķauditoriju. Izveido personu profilus, koncentrējoties uz savas auditorijas vajadzībām un sāpīgajiem punktiem. Veic intervijas un aptaujas, lai uzzinātu pēc iespējas vairāk.

 

U is for Unique

Identificē savu unikālo vērtību

Kas padara tevi īpašu? Katrs ietekmīgs zīmols ir definējis, kas ir tā unikālais pienesums tirgū. Pat ja tu esi viens no miljoniem savas nozares profesionāļu, tev nepieciešams izkopt savu rokrakstu, savu unikalitātes definīciju.

 

V is for Video

Ielūkojies kameras objektīvā un piesaisti skatītājus

Papildini savu mediju satura klāstu ar video formātu. Video lietojums paaugstina uzticamības sajūtu un palīdzēs tev izskatīties cilvēcīgam un patiesam. Mūsdienās video veidošana un izplatīšana kļuvusi vienkāršāka nekā jebkad agrāk. Ieskaties objektīvā, atbrīvojies un nodod savu vēstījumu kamerai.

 

W is for Website

Uzkonstruē mājaslapu, kas nesīs tavu vārdu

Iegādājies savu domēna vārdu. Tava mājaslapa būs kā peļu slazds, un tās saturs būs kā siers. Sadarbojies ar mājaslapu izstrādes speciālistiem, lai lapu izplānotu, noformētu, sarakstītu kvalitatīvus tekstus un, visbeidzot, lai to nopublicētu. Tava personīgā zīmola galvenā mītne.

 

X is for eXamine

Vienmēr seko līdzi saviem panākumiem

Izmēri to, kas ir no svara. Internetā kā rentgena stars strādā analītikas programmatūra. Izmanto savā labā Google Analytics un/vai papildu rīkus, lai vienmēr būtu lietas kursā par to, kā apmeklētāji izturas tavā mājaslapā un ko tu vari darīt, lai uzlabotu viņu pieredzi tās apmeklējumu laikā.

 

Y is for You Do

Ieplāno sasniegt savus personīgās zīmolvedības mērķus

Varbūt tu jau tagad zini, ko darīt? Tava personīgā zīmola attīstība ir mūžīgs process. Izstrādā plānu zīmola veidošanas iesākumam, kā arī sarakstu ar proaktīvām darbībām, kuras pēcāk tu dari regulāri.

 

Z is for Zeal

Neļauj nevienam šķērslim sevi apturēt

Kad saskaries ar grūtībām, pārslēdzies vislielākās jaudas režīmā. Degsme ir spēcīgas, kvēlas, aktivizējošas jūtas. Nav citas, vēl nozīmīgākas sastāvdaļas personīgā zīmola veiksmīgā izveidošanā un uzturēšanā par šo.


Šis raksts ir izveidots, tulkojot The Road To Recognition lapā angļu valodā publicēto infografiku „Personal Branding A–Z”. Oriģināls ir lasāms šeit.

Dizaina studente. Interesē grafikas dizains visdažādākajās izpausmēs. Aizrauj psiholoģija un veidi, kā zināšanas šajā jomā iespējams pielietot radošā darbā.