Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
Kas, kad un kāpēc sabojāja pārdevēja tēlu Latvijā?
Komunikācija

Kas, kad un kāpēc sabojāja pārdevēja tēlu Latvijā?

Es piederu pie paaudzes, kas pavisam agrā bērnībā vēlējās kļūt par skolotājiem, pārdevējiem, ārstiem, policistiem vai šoferiem. Tas bija lielisks laiks, kad ikviena profesija tika respektēta arī Latvijā! Tolaik pārdevējām bija noteikta vara, jo pastāvēja blati. Un bija pat prestiži būt pārdevējai.

Profesiju diskriminācija Latvijā?

Kad pasaulē runā par dažādu veidu diskrimināciju, Latvijā, šķiet, ir jārunā par profesiju diskrimināciju. Nesen kādā rakstā lasīju, ka ļaudis nevēlas strādāt par pārdevējiem lielveikalos, jo algas ir ļoti mazas, ņemot vērā slodzi un atbildību, turklāt pircēji viņus pastāvīgi pazemo. Vai tas izklausās pēc 21. gadsimta Eiropas?

Ja neko citu nevar, tad jāiet par pārdevēju

Pārdošana

Kad sākās pārdevēja profesijas devalvācija? Kāds šīs nozares eksperts man sacīja, ka tas notika pēc Padomju Savienības sabrukuma, kad sākās daudzlīmeņu pārdošana, kad bija jāsāk pārdot kvalitatīvi, nevis „ņem, ko dod!” Iespējams, tieši pāreja no „ņem, ko dod!” uz brīvo tirgu nebija veiksmīga un bija pārāk strauja. Līdz ar to pārdošana kļuva agresīva un uzbāzīga. Bija arī daudzi krāpniecības gadījumi.

Turklāt uzņēmēji sāka piekopt stratēģiju, ka samaksā tikai par sasniegto rezultātu jeb pārdoto, kas vēl vairāk palielināja stresu un vēlmi pēc vienreizēja darījuma šodien, nevis tēla veidošanas, lai iegūtu darījumu arī pēc gada.

” Tad arī pārdevējus sāka necienīt un izveidojās situācija, ka, ja neko citu nevar atrast, jāsāk strādāt par pārdevēju. “

Bet citur pasaulē?

Citur pasaulē pārdevēji lielveikalos tomēr pelna vienlīdzīgas algas ar citu profesiju pārstāvjiem un netiek regulāri pazemoti kā Latvijā. Savukārt pārdevēji citās nozarēs pelna pat miljonus. Protams, tirgus ir lielāks utt. Tomēr tā ir profesija, kas tiek uzskatīta par prestižu un nozīmīgu uzņēmuma attīstībai.

Ko mēs darītu bez pārdevējiem?

Vai nav pastulba šī situācija, kad principā pārdevējs ir tas, kas ienes naudu uzņēmumā, bet viņš netiek gana augstu novērtēts? Pārdevējs ir tas, kas uzņēmumā iepumpē asinis jeb naudu. Vai nebūtu godīgi, ka mēs viņus cienītu, palīdzētu viņiem augt un pieklājīgi maksātu?

Vai tas, kas tiek prasīts no pārdevējiem, maz ir reāli?

Pārdošanas iemaņas

Arī es esmu strādājusi uzņēmumos, kuros pārdevējiem ir jānodarbojas ar aktīvo pārdošanu, jāizpilda vadītāju nospraustie mērķi u. c. Bet vai šie mērķi ir reāli? Vai pārdevējam ir piemēroti rīki, lai tos sasniegtu? Vai ir stratēģija?

” Šķiet, ka bieži vien tirgus izmērs netiek ņemts vērā, katru gadu pārdošanas apjomi tiek celti, bet Latvijā iedzīvotāju kļūst arvien mazāk… “

Vai nebūtu prātīgāk investēt kvalitatīvā pārdošanā?

Vai nebūtu prātīgāk uzņēmumā algot vienu profesionālu pārdevēju, kas strādā par augstu atalgojumu un nevēlas šo vietu zaudēt, nekā trīs pārdevējus, kuri strādā tikai tik daudz, lai viņus neatlaistu, neceļ uzņēmuma prestižu un saņem pavisam niecīgu atalgojumu. Tādu, ka viņiem ir papildus jāpiestrādā, līdz ar to jādala uzmanība, lai iegūtu dzīvošanai nepieciešamo summu.

Tirgus mainās, ir jāmainās tam līdzi

Protams, neskaitīsim lielveikalu pārdevējus, bet lielas daļas uzņēmumu pārdošanas stratēģija 2018. gadā ir pilnīgi atšķirīga no tā, kāda tā bija pirms pieciem gadiem.

Modernos uzņēmumos pārdevēji strādā kopā ar mārketinga speciālistiem, kur mārketinga speciālisti rūpējas par potenciālo klientu piegādi, bet pārdevēji — par klientu apkalpošanu jeb darījumu novešanu līdz galam. Tad cita vai tā pati komanda nodarbojas ar upselling jeb piepārdošanu. Katra uzņēmuma pārdošanas stratēģija ir individuāli veidota un tiek nemitīgi uzlabota.

Kāda ir pārdošana situācija Tavā uzņēmumā?

Pārdošanas māksla

Kad veidoju šo rakstu, mani nedaudz konsultēja mans sens paziņa Miks Timofejevs, kurš, protams, ir izcils pārdevējs. Izmantojot savu pieredzi un zināšanas, viņš nu ir izveidojis rīku, kurā ikviens uzņēmums var novērtēt tā pārdošanas stratēģijas situāciju un efektivitāti.

Dodies uz http://www.monitor11.com

Turklāt Miks Tev, Win With Wow lasītājam, piedāvā atlaižu kuponu. Veicot pasūtījumu, atlaižu kupona ailē ieraksti Win With Wow, un saņemsi pazeminātu cenu.

Par to, lai pārdevēja profesija atkal ir cieņā!

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.