Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
Reklāma internetā
Aktuāli

Kāds solīja ļoti precīzi notārgetēt reklāmas mērķauditoriju? Nu, nu…

Nesen ar kādu klientu diskutēju par to, cik precīzi ir iespējams nodefinēt un notārgetēt mērķauditoriju, kurai paredzēta konkrētā reklāma. It kā jau šķiet, ka Facebook un Google to ļauj izdarīt superprecīzi. Tā saka arī reklāmu plānotāji… Tiešām? Tikai mazliet vielas pārdomām…

 

Triks ar pārvēršanos par alu cilvēku

Alu cilvēksKatram kokam ir divi gali. Kāda koka vienā galā mēs esam reklāmdevēji vai reklāmu plānotāji, bet otrā galā mēs esam potenciālie klienti. Un, lai cik ļoti mums negribas to atzīt, ir tāds brīdis, kad mēs kā ar burvju mājienu no gudrā interneta lietotāja pārtopam par absolūtu alu cilvēku. Šis burvju triks notiek brīdī, kad mēs nomainām savu lomu — no potenciālā klienta kļūstam par reklāmdevēju.

Tas ir brīdis, kad mēs kļūstam varen optimistiski un cerību pārpilni. Ideja ir tāda: uztaisīt skaistu foto, uzrakstīt foršu tekstu, pareizi notārgetēt mērķauditoriju, un viss notiks. Ar „viss notiks” es domāju — nu tik būs, nu tik nauda ripos kontā, visi visu pirks.

Izrādās, ka tā nenotiek arvien biežāk! Un izrādās, ka pie vainas ir kā nu kuro reizi — citreiz dizainers, citreiz satura autors, citreiz reklāmas aģentūra, kas plānoja un tārgetēja, citreiz visi kopā. Bet citreiz vispār grūti atrast un izdomāt, kas vainīgs. Tad, protams, vienmēr var vainot laikapstākļus.

 

Īstā auditorija, neīstais laiks

Var reklamēt īsto preci īstajai mērķauditorijai, satārgetēt superprecīzi, bet darīt to visu absolūti nepiemērotā laikā. Un tieši īstais laiks ir viens no iztrūkstošajiem faktoriem superlabi saplānotajās interneta reklāmas kampaņās.

Tā jau mēdz teikt, ka visam apakšā ir matemātika, un to pierāda arī ikviena kampaņa. Jo apjomīgāks reklāmas budžets, jo vairāk cilvēku var sasniegt, jo vairāk cilvēku redzēs reklāmu, uzķersies un izdarīs pirkumu.

Tomēr pastāv arī variants, kurā īsto ziņu nodod īstajai auditorijai īstajā laikā…

 

reklama-istaja-laika

 

Par īsto laiku

Īstā laika atrašana nav nemaz tik vienkārša — tāpat kā visa reklāmas un pārdošanas nozare pašlaik. Piedāvājums ir ļoti plašs, klientu prasības augstas, pret reklāmu ir iestājusies imunitāte. Tomēr īstās mērķauditorijas un īstā laika kombinācija var darīt brīnumus.

Padomā tik — Tu vēlies remontēt mājokli un redzi kvalitatīvu ekokrāsu reklāmu. Īstais laiks, vai ne? Vai arī Tu dodies uz kādu ziņu portālu izlasīt jaunumus par kārtējiem grozījumiem nodokļu sistēmā, un ekokrāsu ražotājs tur ir izvietojis savu reklāmu. Visdrīzāk Tu to pat neredzi, kaut arī par 100 % atbilsti ražotāja definētajai mērķauditorijai. Atšķirība ir tikai tajā, ka tas nav īstais laiks!

 

Kur un kā trāpīt īstajā laikā?

Patiesībā īstajā laikā trāpīt ir ļoti grūti. Arī tad, kad mums šķiet, ka esam precīzi nodefinējuši auditoriju un zinām visu par to, īstais laiks paliek viens no grūti definējamajiem mainīgajiem.

pirkuma proces

 

Nedaudz mūsdienu digitālā mārketinga teorijas

Pieņemsim, ka esam precīzi nodefinējuši savas pircēju personas, pārzinām viņu intereses, iecienītākos sociālos tīklus, laiku, komunikācijas stilu utt. Mums ir jāzina, kurā pirkuma stadijā ir konkrētais klients, lai pielāgotu viņam ziņu, trāpot īstajā laikā.

 

Ir trīs pirkuma stadijas:

  • klientam nav vajadzības – vajadzība ir jārada;
  • klientam ir vajadzība, ir jānorāda uz iespēju un ieguvumiem no tās;
  • klients grib izdarīt izvēli, ir jānorāda uz ieguvumiem;
  • un vēl ir tāda stadija – kaut kas dīvains vai īpaši stratēģiski pārdomāts un to saprot tikai viņš un vēl mēnestiņš.

 

Dīvainā stadija

Šorīt pamanīju TVnet.lv Air Baltic reklāmu, kurā tiek reklamēti lidojumi no Turku uz Kijevu, jāpiemin, ka tieši šobrīd neatrodos Latvijā. Esmu īstā mērķauditorija, lidoju diezgan bieži, bet cik liela ir iespējamība, ka dēļ tā, ka lidojumam ir izdevīga cena, es sagribēšu aizlidot no Turku uz Kijevu, ja lasu ziņas latviešu valodā un šobrīd atrodos Beļģijā? Tomēr var jau būt, ka tieši šāda reklāmas stratēģija ļauj piepildīt Turku – Kijeva reisus.

air-baltic

 

Neīstais laiks, īstā ziņa, īstā mērķauditorija un īstā vieta — vajadzības radīšana

Iedomājies, ka vēlies pārdot to pašu jau iepriekš pieminēto ekokrāsu. Cilvēks, kuram to vēlies pārdot, precīzi atbilst Tevis definētajam pircēja profilam, Tu zini viņa iecienītākos un biežāk apmeklētos interneta portālus un sociālos tīklus, tomēr pašlaik viņam nav nepieciešama ekokrāsa, jo viņš negatavojas remontēt savu mājokli.

Tomēr ar īstās ziņas palīdzību Tu vari radīt vajadzību pat tad, ja remonts nav plānots. No mārketinga kampaņas budžeta viedokļa šis ir visdārgākais klients, jo viņš atrodas vistālāk „īstā laika skalā”, tomēr pareizā ziņa var viņu uzrunāt un radīt vajadzību. Kamēr ziņa „Pērc ekokrāsu!” tiks ignorēta absolūti nepiemērotā laika dēļ. Protams, ņemot ar masu, kāds jau uzķersies…

Jāņem vērā arī fakts, ka dažādām precēm un pakalpojumiem radīt vajadzību ir dažādi viegli vai sarežģīti. Piemēram, radīt vajadzību pēc ekokrāsas ir daudz sarežģītāk nekā radīt vajadzību pēc relaksējošas masāžas vai jauna viedtālruņa.

Gandrīz piemērots laiks, īstā ziņa, īstā mērķauditorija un īstā vieta — iespēju apsvēršana

Gandrīz piemērots laiks reklāmai ir brīdī, kad cilvēkam ir radusies vajadzība — viņš vēlas mājās veikt remontu, bet viņš vēl apsver dažādas iespējas, piemēram, vai sienas krāsot vai līmēt tapetes?

Arī šajā gadījumā īstā ziņa īstajā laikā var piesaistīt šī klienta uzmanību tieši ekokrāsai. Arī šajā gadījumā ziņa „Pērc ekokrāsu!” nebūs īstajā laikā. Kamēr šis ir īstais laiks, lai norādītu uz ekokrāsu pārākumu pār tapetēm un uz citām to pozitīvajām īpašībām. Šis ir gandrīz īstais laiks, un šo cilvēku diezgan vienkārši ir iespējams pārvērst par klientu. Arī izmaksu ziņā tas būs daudz lētāk.

Īstais laiks, īstā ziņa, īstā mērķauditorija un īstā vieta — izvēles izdarīšana

Katra reklāmdevēja, uzņēmēja un reklāmu plānotāja sapnis. Cilvēks meklē krāsu, atliek tikai pārliecināt izvēlēties konkrētā uzņēmuma piedāvāto. Šis ir tas brīdis, kad klientu var pārliecināt ar cenu, izcilu žūšanas ātrumu, nekaitīgumu veselībai u. c.

 

reklama istaja laika un vieta

 

Īstais laiks un īstā ziņa

Tad nu sanāk novēlēt 2017. gadā vēl prātīgāk plānot savas reklāmas kampaņas, vēl prātīgāk tērēt reklāmas budžetu, piegādājot īsto ziņu īstajā laikā! Par to, ka to vari izdarīt īstajai mērķauditorijai, es nešaubos!

Priekā!

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.