Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
reklama interneta
Komunikācija

Kad ir prātīgi reklamēt mājaslapu?

Muļķīgs jautājums? Kad ir reklāmas budžets, tad arī jāreklamē? Vai arī jāreklamē tad, kad ir reklāmas budžets un kāds aktuāls laiks: „īstā sezona”, „lielā izpārdošana”, „jaunā kolekcija”, „lielais naudas vakuums uzņēmuma kontā”, „konkurenti reklamējas” utt., utt.? Kad tad īsti ir īstais laiks reklamēties?
Protams, mēs nerunājam par perfekciju, jo citādi lielais pārdošanas jeb reklāmas kampaņas rīkošanas brīdis tā arī var nekad nepienākt, tomēr pirms reklāmas kampaņas publicēšanas internetā noteiktai gatavībai ir jābūt.
Dažas lietas, par kurām ir vērts nopietni piedomāt, jo tās veido uzņēmuma tēlu, kā arī lielā mērā nosaka pārdošanas rezultātus, ar nosacījumu, ka pati prece vai pakalpojums ir kvalitatīvs un nav ekskluzīvs vai citādi ļoti specifisks un piemērots ārkārtīgi šaurai mērķauditorijai.

Uzņēmuma darbinieku informētība

Kvalitatīva un saprotama iekšējā komunikācija ir ārkārtīgi svarīga, jo ikvienam uzņēmuma darbiniekam ir jābūt informētam par to, kādas akcijas vai reklāmas kampaņas ir plānotas, kāpēc, kādu labumu tās sniegs un kāds ir to mērķis.
Labiem pārdošanas rezultātiem un labam uzņēmuma darbinieku sniegumam nepietiks ar e‑pastu, kurā rakstīts: „no 1. augusta visām precēm 50% atlaide”.

Skaidra ziņa

Viss vienkāršais ir ģeniāls vai, mēģinot pateikt un pārdot visu, jums neizdosies pateikt un pārdot neko. Šie komunikācijas pamatprincipi it kā visiem ir skaidri – tā vismaz parasti visi saka, tomēr dažkārt tas aizmirstas brīdī, kad jāatver maks un jāsamaksā par reklāmas izvietošanu: tad gribas pateikt iespējami daudz, jo – ja jau maksā par reklāmu, tad jau jāpasaka viss iespējamais. Tad nu vecais tests, ko bieži iesaka izmantot arī prezentācijās, nedaudz pielāgotā veidā ir jāliek lietā arī skaidras ziņas izveidē. Proti, definējiet sev, ko vēlaties pateikt, pasakiet (uzrakstiet), pārbaudiet, vai pateicāt (uzrakstījāt to, ko vēlējāties), un vislabāk ir to pārbaudīt uz cilvēkiem, kuri nav informēti par gaidāmo komunikācijas aktivitāti. Parādiet viņiem izveidoto tekstu un pajautājiet, kā viņi to saprata.

Atbilstoši komunikācijas kanāli un plašsaziņas līdzekļi

Šis arī var šķist jau sen dzirdēts un redzēts, tomēr – dzīšanās pēc augstiem rādītājiem ne vienmēr atmaksājas. Ne vienmēr ir nepieciešams reklāmu atrādīt vairākiem simtiem tūkstošu cilvēku, dažkārt labāki rezultāti ir tad, ja to redz pāris simti kvalitatīvas mērķauditorijas. Tieši tādēļ, plānojot reklāmas kampaņu internetā, aizvien biežāk gudri uzņēmēji izmanto nišas portālus un blogus, veido Google AdWords, Draugiem.lv, Facebook, YouTube u. c. kampaņas, kurās iespējams definēt precīzu mērķauditoriju pēc dažādiem kritērijiem.

Reklāmas kampaņas mērķlapa

Kad ir neatvairāma un intriģējoša ziņa un izvēlēti atbilstoši komunikācijas kanāli un plašsaziņas līdzekļi, varat sev uzsist uz pleca, bet jau teikt „hop” ir pāragri. Tas, ka jūsu reklāmu daudzi redzēs, uzklikšķinās uz banera un atvērs mājaslapu, jūsu maku biezāku nedarīs, tādēļ reklāmas kampaņas mērķlapai ir jāpievērš tikpat liela nozīme kā plašsaziņas līdzekļu izvēlei, baneru dizainam un tekstiem. Šai mērķlapai būs izšķirošā loma, tādēļ būtu muļķīgi mēģināt ietaupīt pārdesmit vai simt latu kvalitatīvas mērķlapas izveidē, ja kampaņā investējat vairākus simtus vai tūkstošus latu.
Patiesībā kaut vai jūsu kampaņa jums izmaksā 10 latus, ir muļķīgi novirzīt uz mājaslapas sadaļu, kura nepalīdz darījumu novest līdz galam un neparāda Jūsu uzņēmumu no vis, vis, vis labākās puses.

Kvalitatīva mājaslapa un informācija par uzņēmumu tajā

Pieņemam, ka reklāmas saukļi un baneri izveidoti neatvairāmi, plašsaziņas līdzekļi izvēlēti izcili un precīzi, mērķlapa ir pārdotspējīga un lieliska. Bet kā ir ar pārējo uzņēmuma mājaslapu? Vai tā atstāj pozitīvu iespaidu, palīdz pārdot? Vai tā atspoguļo jūsu uzņēmuma kompetenci? Vai tajā ir svaigākā informācija un nav novecojušu faktu un datu? Apskatot uzņēmuma mājaslapas statistiku, droši vien redzat un priecājaties par to, ja interneta lietotāji ir apskatījuši iespējami vairāk sadaļu un pavadījuši jūsu mājaslapā vairāk nekā trīs sekundes. Profesionāli veidota mājaslapa un tās saturs noteikti palielinās interneta lietotāju apskatīto sadaļu skaitu un mājaslapā pavadīto laiku. Profesionāla mājaslapa un saturs radīs ne tikai pozitīvas pārmaiņas mājaslapas statistikā, bet arī jūsu bankas kontā.

Putukrējums un svaigas (ne saldētas vai konservētas) ogas

Visbeidzot – ienesiet svaigumu un odziņu sava uzņēmuma komunikācijā. Atrodies savu unikālo komunikācijas stilu – tādu, kāds būs raksturīgs tikai jūsu uzņēmumam. Piemēru un iedvesmu varat smelties no Statoil. Jums nav jāpatīk un jāšpiko no Statoil, tomēr visām Statoil kampaņām ir viņu īpašais komunikācijas stils, ko turpina arī visi uzņēmuma klientu apkalpošanas speciālisti, un šāds komunikācijas stils ir tikai Statoil.
Reklamēties ir prātīgi tad, kad esat pārliecināti, ka savu mērķauditoriju pārvērtīsiet par apmierinātiem klientiem.

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.