Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
Gandrīz sanāca

Uzņēmēji, kas cenšas ielēkt aizejošā vilcienā

Ir daļa uzņēmēju, kam ļoti patīk skriet, drīzāk – lēnā garā tipināt, pakaļ vilcienam. Izrādās, šis vilciens brauc pareizajā virzienā, bet dīvainākais ir tas, ka viņi stacijā bija ieradušies laikus, zināja, kurp vēlas doties, un zināja, cikos atiet vilciens.

Viņi kavējās pirkt biļeti, jo nevēlējās par to maksāt vai drīzāk gribēja šo naudu ilgāk paturēt savā makā. Un tad, kad vilciens jau sācis savu ceļu, viņi pēkšņi ir sapratuši: “Jā, būtu bijis laikam tomēr labāk braukt ar šo!” Tad viņi tipina uz kasi, pērk biļeti un mēģina tipināt pakaļ vilcienam. Bet nekā – jāgaida nākamais.

Nākamais tikai pēc dienas, viņi negribīgi kāpj iekšā un brauc, bet galapunktā saprot, ka ballīte te bijusi vakar – viss ir nokavēts. Un tad viņi vaino visus, ballīti, vilcienu, bet tikai ne sevi.

 

Lūk, piemēri.

Kolektīvā iepirkšanās

Bija kādreiz kolektīvās iepirkšanās bums, kad tie, kas pirmie tam noticēja, papildināja savu datubāzi ar lielu skaitu klientu. Tā teikt, bezmaksas reklāma, tikai jābūt gataviem dalīties ienākumos un piedāvāt kādai precei vai pakalpojumam lielisku cenu.

Daļa uzņēmēju uz to skatījās kā uz zaudējumiem. Bet tie, kas bija gudrāki, zināja, ka šodien tā ir investīcija, kas pēc mēneša atmaksāsies. Un radās daudzi veiksmes stāsti. Tad nu arī neticīgie gribēja piedalīties – saņēmās beidzot, bet kolektīvās iepirkšanās bums jau sāka zaudēt popularitāti. Un vienīgais, ko viņi varēja pateikt, bija – es zināju, ka tas nestrādās.

 

Mājaslapa

Uzņēmējs saviem spēkiem ir uztaisījis mājaslapu, piemēram, flash, jo tā, redz, viss smuki kustas un viņam tā patīk. Tas nekas, ka Google to neatrod, nekas, ka nav iespējams pievienot mērķlapas, ērti rediģēt saturu, likt saites uz konkrētiem piedāvājumiem, analizēt statistiku utt., galvenais, ka viss smuki kustas.

Vēlāk uzņēmējs attopas, ka tomēr vajag normālu mājaslapu, bet laiks jau pagājis, daudz kas jau zaudēts. Atkal uzņēmējs beigās dara to pašu, ko varēja izdarīt jau sākumā, šķiras no tās pašas naudas summas vai pat lielākas, jo laiks ir pagājis. Ne nu gluži veltīgi (bet tuvu tam) ir tērēta nauda kampaņām, lai aizvestu klientus uz mājaslapas sākumu, kur viss smuki kustas un potenciālajam klientam (interneta lietotājam) pašam ir jāatrod mēneša akcijas piedāvājums, ko daudzi, protams, nedara.

 

Komunikācija

Viens no muļķīgākajiem gājieniem, ko esmu dzirdējusi, ir: “Tagad akciju un nekādas kampaņas netaisām, jo tagad cilvēki ir diezgan gausi uz pirkšanu. Taisīsim tad, kad klienti saaktivizēsies, pēc trim mēnešiem.”

Hmm, cik esmu novērojusi (ironija), neviens netaisa, piemēram, izpārdošanu tad, kad klientu tāpat ir gana. Parasti prātīgi uzņēmēji savas aktivitātes (protams, es nerunāju par jaunu produktu virzīšanu, tēla kampaņām utt.) pārdošanas veicināšanai plāno un organizē tad, kad viņiem gribētos vairāk klientu, nevis, kad nav klientu, visi sēž un gaida, bet, kad klienti sāk parādīties, tad taisa kampaņas.

 

Brīnuma gaidīšana

Un reālo situāciju topu tops ir investīcijas uzņēmuma izveidē un tad brīnuma gaidīšana. Esmu redzējusi un dzirdējusi daudz šādu stāstu. Jaunais uzņēmējs iegādājas telpas, veic dārgu remontu, iegādājas lieliskas preces utt. Respektīvi, lieliski sagatavo savu uzņēmumu biznesa uzsākšanai, bet pēc tam vienkārši neko nedara un gaida… bankrotu?

Kad uzņēmējs ir veicis investīcijas, atpakaļceļa vairs nav. Ir divi varianti – bankrots vai uzņēmējdarbība. Un ko gaidīt? Katra diena bez klientiem ir zaudējumi. Ja arī sanācis pārtērēties uzņēmuma izveidē, nauda popularizēšanai ir jāatrod, kaut tur vai pašam jālec no biksēm ārā, lai panāktu, ka bizness aiziet.

Un pats stulbākais, kas tālāk bieži notiek, ir šis scenārijs. Uzņēmējs pāris mēnešu sēž dīkā, cieš zaudējumus un beidzot izdomā – jā, kaut kas ir jādara. Bet entuziasms jau noplacis, iestājusies neliela depresija un skepse pret visu.

Uzņēmēji, negaidiet brīnumus, nelaidiet garām vilcienus uz ballīti! Rīkojieties tagad!

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.