Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
Komunikācija

Digitālās komunikācijas aktualitātes 2020. gadā

Viss turpina mainīties un attīstīties, un 2020. gads nāk ar jaunām aktualitātēm. Mēs zinām, tāpēc ātri un par lietu bez gariem ievadiem, aprakstiem un stāstiem.

Stories

Jau 2019. gadā sākās storiju laikmets, un 2020. gads izteikti būs Facebook un Instagram stories gads. Tāpēc, ja tas vēl nav tava uzņēmuma plānā, zini, ka šogad īpaša uzmanība ir jāpievērš stāstu izveidei: gan video, gan foto un aktuāli risinājumi, kurus piedāvā neskaitāmas lietotnes.

TikTok

Man ir grūti spriest par TikTok popularitāti Latvijā, bet Rietumeiropa, ASV un, protams, Ķīna jau labu laiku ir ķīniešu lietotnes TikTok varā. Senāk zināma kā Musical.ly, tagad tā piedāvā daudz plašākas iespējas. Starp citu, 2018. gadā tieši šī lietotne ieguva visvairāk lejupielādētās lietotnes statusu. Lielākā daļa TikTok lietotāju ir pusaudži un divdesmitgadnieki. Tajā ir jaunas uzlecošās sociālo tīklu zvaigznes — influenceri ar milzīgu sekotāju skaitu. Tas ir jaunais veids, kā būt autentiskam, sadarbojoties ar influenceriem. Izvilkt lietiņas no kastītes un parādīt to Instagram video varētu nosaukt par old school — jā, jā, veco skolu. Tas vairs nav moderni.

SEO

SEO joprojām ir aktuāls, jo ikviens saņem tik daudz informācijas no visām pusēm un malām un katru reizi influencera vai drauga ieteiktā prece vai reklamētais pakalpojums ir labāks par visu citu tirgū pieejamo. Tāpēc atliek vien… Jā! Meklēt Google vai sociālajos tīklos vairāk informācijas, ko citi par to saka utt. Tāpat ļaudis arvien biežāk jebkuru pamācību meklē YouTube. Līdz ar to SEO joprojām ir atbilde.

Superpersonalizācija

Viduvēja personalizācija vairs nav aktuāla. Ar visu informāciju, kas ir mūsu rīcībā, personalizācijai ir jābūt sava nosaukuma uzdevumu augstumos. Tas ir gandrīz vai 1:1 mārketings. Tas ietver arī personalizētus piedāvājumus, komunikāciju u. c. Sevišķi tajos gadījumos, kad prece ir ekskluzīva.

„Personas vārds ir tai vistīkamākais un nozīmīgākais vārds visā pasaulē.” Deils Kārnegijs

Privātas ziņas un čati

Klienti tagad arvien biežāk vēlas nekavējoties saņemt atbildi, tāpēc viņi labprāt izmanto iespēju nosūtīt uzņēmumam privātu ziņu sociālajā tīklā vai, ja mājaslapa to pieļauj, privāto čatu.

Caurskatāmība

Ļaudis arvien biežāk vēlas zināt, kam viņi atdod savu sūri grūti nopelnīto naudu. Vai viņa un šī uzņēmuma vērtības sakrīt, vai uzņēmums ir atbildīgs pret vidi, vai labi izturas pret darbiniekiem u. c. Līdz ar to ir vērts apdomāt, vai uzņēmuma komunikācija pietiekami skaidri pauž uzņēmuma vērtības, stāstu un būtību caur komunikācijas kanāliem, kuros ir vērojama tā klātbūtne.

Globālas problēmas

Ļaudis arvien biežāk gaida, ka uzņēmumi piedalīsies dažādu globālu problēmu risināšanā: klimats, ūdens, gaisa piesārņojums, veselība, bads, dzīves kvalitāte, aptaukošanās, sirds slimības u. c. Līdz ar to arī 2020. gadā populārāki noteikti būs tie uzņēmumi, kuri piedalās šo problēmu risināšanā, kaut vai domājot par plastmasas maisu nomaiņu pret papīra, akcijām, kurās daļa ieņēmumu tiek ziedota kādām organizācijām, bezmaksas mācībām trūcīgajiem, autoparka iegādi ar mazāku CO2 izplūdes daudzumu u. c.

Ja tavs uzņēmums cenšas piedalīties šādās iniciatīvās, tev noteikti par to ir jāinformē sabiedrība un savi klienti.

Prom no digitālā

Kas par daudz, tas par skādi. Jeb digitālais detokss, lēnās dzīvošanas māksla, atgriešanās pie pamatvērtībām ir tas, ko meklē liela daļa ļaužu. Daudzi lielie darījumi notiek starp personām, kas nav sociālajos tīklos. Jā, sociālie tīkli atņem lielu daļu laika un daļa no šī laika ir absolūti neproduktīva. Tieši tādēļ daudzi mēģina pavadīt aizvien mazāk laika digitālajā vidē un veidot reālas attiecības ar cilvēkiem, lai izstrādātu superpersonalizētus piedāvājumus, ar kuriem viņi iegūst šos lielos darījumus. Arī mēs tev iesakām: izvērtē kritiski un neliec visas oliņas vienā groziņā! Ar sociālajiem tīkliem viss nesākas un nebeidzas… tie palīdz, tur ir jābūt, bet reālā dzīve un nozīmīgi darījumi notiek citur.

Papildinātā un virtuālā realitāte

Papildinātā un virtuālā realitāte kļūst arvien populārāka šo risinājumu piedāvātās kvalitātes dēļ. Jau tagad daudzi uzņēmumi reklāmās izmanto papildināto realitāti. Piemēram, IKEA lietotne, kas ļauj ne tikai iztēloties, bet reāli redzēt, kā konkrētā mēbele izskatītos izvēlētajā telpā.

Loģika un saprāts

Arī loģika un saprāts joprojām ir aktuāls. Izmantojot visas tendences, neaizmirsīsim par pamatlietām, piemēram, noformēt saturu, izmantot CTA (call to action), izmantot magnētus, norādīt preces/pakalpojuma priekšrocības, loģiski būvēt saturu, notestēt, vai izveidotais ir saprotams arī personām no malas utt.

 

Lai veiksmīgs 2020. gads!

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.