Be fun, be creative - win with WOW!
Izveido WordPress mājaslapu saviem spēkiem BEZ MAKSAS!
klientu piesaiste uznemumam
Gandrīz sanāca

Klientu piesaiste, kas strādā tikai idejas līmenī

Stāsts iz dzīves

Pirms pāris mēnešiem Sportland sporta preču veikalā nopirku foršas Nike botas sportošanai. Pārdevēja Sportland bija ļoti jauka – laipni mani apkalpoja un pēc pirkuma izdarīšanas sadāvināja man visādas lietas: speciālu sporta dzērienu, vēl kaut ko (neatceros vairs) un vienas reizes bezmaksas sporta nodarbības apmeklējumu Veselības fabrikā www.vfabrika.lv.

Tiktāl viss ir lieliski, un viss arī līdz beigām bija lieliski – man, tomēr šis sporta klubs gluži vienkārši laiž garām potenciālos klientus.

Kā?

  • Kad ierados sporta klubā, administratore no manis tikai paņēma kuponu – viņa pat nepajautāja manu vārdu, vai es šeit pirmo reizi utt.
  • Viņa mani neiepazīstināja ar sporta klubu, nepastāstīja par iespējām, nodarbībām, to, kādas ir papildu vērtības – sauna u. c.
  • Viņa man nevienā brīdī, kad beidzu trenēties, nepajautāja, kā man patika, ko es domāju.
  • Viņa man nevienā brīdī nepiedāvāja apsvērt domu par abonementa iegādi, kā arī nepastāstīja, kāda veida abonementus sporta klubs piedāvā.

Administratore bija laipna, tomēr – ja es būtu šī sporta kluba vadītājs, īpašnieks, mārketinga menedžeris, es uzskatītu, ka šī sieviete nav savas (es uzskatu – ne pārāk sarežģītās) profesijas augstumos.

Kur ir problēma?

  1. Mārketinga nodaļa vai uzņēmuma vadība organizē sapulces un strādā pie ideju ģenerēšanas un pēc tam to ieviešanas dzīvē, lai piesaistītu jaunus klientus.
  2. Uzņēmums tērē naudu un laiku, lai sadrukātu kuponus un vienotos ar Sportland par to izplatīšanu.
  3. Reāls potenciālais klients atnāk.
  4. Mēneša beigās visi sapulcē secina, ka kampaņa nestrādā.
  5. Varbūt kokam ir divi gali? Varbūt šis ir gadījums: kāpēc tu man neteici, ka ārā ir tik auksts? Bet tu man neprasīji!

Šajā sakarā jāņem vērā, ka problēma var būt arī pašos kampaņas autoros – uzņēmuma vadībā. Kā? Viņi gluži vienkārši nepateica administratorei, ka cilvēki, kas nāk ar kuponiem, ir jāreģistrē datubāzē, viņiem jāpaprasa kontaktinformācija, viņiem ir jāpastāsta par sporta kluba iespējām, jāuzzina, kā viņiem patika, jāpiedāvā apsvērt iespēja iegādāties abonementu. Ideālā gadījumā – jāpārdod abonements. Protams, tas viss jādara ar glanci un profesionalitāti, nevis brutāli jāmēģina iesmērēt, tāpēc uzņēmuma vadība administratorus var aizsūtīt uz divu dienu pārdošanas apmācībām.

Ieteikums

  • Lai arī jums – mārketinga speciālistiem, uzņēmuma vadītājiem – daudzas lietas šķiet pašsaprotamas un jūs nemaz nespējat iedomāties, ka administrators varētu nepiedāvāt informāciju par sporta klubu un iegādāties abonementu, administrators var neiedomāties, ka kaut kas tāds jādara, jo viņš gluži vienkārši jūsu „gudro” klientu piesaistes kampaņu uztver kā „haļavščiku” pasākumu, kas nāk trenēties bez maksas” un tieši pretēji pret šiem cilvēkiem izturas vēsi un nevērīgi.
  • Vienmēr noskaidrojiet, kā klients ir uzzinājis par jūsu uzņēmumu – iespējams, bezmaksas kuponus izplatāt vairākās vietās, līdz ar to varēsiet izpētīt, kura vieta nes lielāko atdevi.
  • Vienmēr pret visiem klientiem izturieties ar cieņu, veltiet viņiem savu uzmanību – viņiem tas patiks!

Stāsts nesanāca nemaz tik īss. It kā zināms. Tomēr it kā pieredzējuši uzņēmumi šo to palaiž garām, tai skaitā dzīvu naudu – dzīvus klientus, kas jau atnākuši pie viņiem!

 

Web satura eksperte, grāmatas „Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām” autore, Win With Wow radītāja un autore.